Andrei Pavel

artist, nu blogger…

Kanamicina vs. Bepanthene

Momentan iese din discutie crema speciala pentru tatuaje. Ma refer strict la variantele folosite cel mai des la noi. Totodata.. crema de galbenele iarasi nu isi are locul pentru ca este si prea grasa… si scoate tusul din piele. Si acum… argumentele pro si contra de pe la altii.. si eventual daca mai are cineva o parere… sa adauge.

Varianta old school ramane Kanamicina. Contine antibiotic, nu scoate tusul din piele si pigmentul isi pastreaza nuanta.

Bepanthene se pare ca e o crema folosita mai mult in ultima vreme [din cate am auzit, chiar si la saloanele de tatuaje]. Motivul: hidrateaza pielea si se vindeca “frumos”. Desi cei care folosesc alte creme spun ca scoate tusul din piele.

Din experienta proprie stiu de galbenele de prin 2002 pana in 2005 cand am testat la tatuajele pe care mi le-am facut. Acum in toamna, am inceput sa le termin. La cele doua de pe abdomen am folosit recent Bepanthene si a fost curios faptul ca a patra zi nu am mai dat cu crema, m-am luat cu treburi si am uitat. A cincea zi am dat cu crema si m-a usturat. Ceea ce nu prea ar trebui. Asa ca in iarna o sa testez si Kanamicina, o sa termin inca un tatuaj.

Varianta cea mai simpla este crema speciala pentru tatuaje, acum mult mai accesibila de cand exista importatori si in continuare recomand folosirea accesoriilor sterile. Momentan nu am resurse pentru a lua crema respectiva [exista mai multe sortimente, inclusi pentru tatuaje pe negru sau colorate, asadar pentru fiecare tip de pigment in parte]. Nu vreau sa am taraba de creme si alte nebunii… sunt artist si mai tatuez cate un prieten care vrea sa fie pe maini bune 🙂

Incurajez tatuajele facute la salon, pentru ca exista garantia igienei si in mare parte sunt oameni pregatiti care fac treaba buna.  Totodata, spre deosebire de metodele “clasice”, linia unui aparat profesional se simte. Singura mea nemultumire e ca multi stiu sa bata tatuaje dar nu stiu sa deseneze. Stiu asta pentru ca am primit propuneri de colaborare macar pentru desene, asadar vorbesc strict de ce am aflat eu personal, nu arat cu degetul spre nimeni [asta ca sa nu fiu inteles gresit].

Filed under: tatuaje, , , , , ,

Leave a comment