Andrei Pavel

artist, nu blogger…

Trec tiganii, trec…

Zilele trecute [ieri, alaltăieri] s-a propus în Parlament sau urnează treaba aia cu modificarea cuvântului [r]rom în ţigan pe motiv că se confundă pe-afara cum nu trebuie şi românii sunt consideraţi ţigani. Da, or fi şi ei romăni,, că şi eu dacă mă naşteam pe teritoriul Elveţiei eram elveţian.

Oriunde în lume gipsy= ţigan.. numai noi traducem rom [care din câte ştiu e cu 2 de r de la « etnia rromma ».

Pentru mine sunt ţigani. Pentru că de când eram copil aveam în jurul străzii mele numai străzi pline de ţigani. Si şatre întregi care te aşteptau la colţ să te bată. Au trecut 15 ani. Acum e la fel. Degeaba se cacă unii pe ei cu discriminarea când ăştia sunt aşa de când mă ştiu. Cu diferenţa că acum ascultă manele.

Totodată… mai nou e o mândrie să fii ţigan. Adica au pretenţia să fie numiţi rromi dar când e ceva scandal te fac pe tine român şi subliniază faptul că ei sunt ţigani. Unde sunt organizaţiile care îi reprezintă fix atunci când ei vor sa fie ţigani? Se fac că plouă [când e secetă].

 

 

Filed under: frustrari personale, , , ,

3 Responses

  1. […] Trec tiganii, trec… Thu Dec 09, 2010 21:01 pm Zilele trecute [ieri, alaltăieri] s-a propus în Parlament sau urnează treaba aia cu modificarea cuvântului [r]rom în ţigan pe motiv că se confundă pe-afara cum nu trebuie şi românii sunt consideraţi ţigani. Da, or fi şi ei romăni,, că şi eu dacă mă naşteam pe teritoriul Elveţiei eram elveţian. Oriunde în lume gipsy= ţigan.. numai […] […]

  2. Renata says:

    Ce dezlănțuire de postări și de „frustrări personale” 🙂 Înțeleg că rromii revin la vechea identitate… Parcă mai ieri se autoproclamau rromi (sau îi făceau alții că nu mai țin minte). Sau trece timpul foarte repede și nu îmi dau eu seama sau ei sunt foarte indeciși.

Leave a Reply

