Andrei Pavel

artist, nu blogger…

De ce nu deschid salon de tatuaje

Am tot fost întrebat de ce nu îmi deschid salon de tatuaje. Sau cei care văd ce lucrez întreabă dacă lucrez la vreunul. Să vă spun cum stă treaba…

Prin 2002-2003 am trecut pe la salonul din mall care pe vremea aia era la etajul 1. Aveam la mine un catalog cu tatuaje să vadă că desenez. L-au răsfoit dar nu m-au întrebat decât dacă am lucrat vreodată cu un aparat profesional. Prietene… pe vremea aia erai tare daca aveai măcar un aparat cu motoraş… Bineînţeles că m-au flituit. Anii au trecut, am câştigat experienţă, am lucrat destule tatuaje interesante, la un moment dat am făcut rost şi de kit profesional, accesorii etc. Şi am vrut în primăvară să iau nişte tuş să îmi termin tatuajele pe care le am în lucru de câţiva ani, că nu prea am timp pentru mine. Unde să mă duc până dau comandă? În mall… Cât credeţi că mi-au cerut pentru 50 ml? 50 de euro. Pffff… Între timp s-au mutat la parter. Şi acum erau curioşi ce lucrez. Au belit ochii la lucrările mele şi mă întrebau dacă tatuajele sunt făcute de mine. Le-am zis că da şi că îmi fac singur desenele. Au belit nişte ochi… Acum voiau un număr de telefon când au proiecte şi e nevoie de cineva care ştie să deseneze. Mda…

În primul rând că m-am săturat de diverşi care vor tatuaje bine făcute pe 3 lei. Aşa că prefer să fac la prieteni. Nu mai am nici timp, nici chef de alţii. Mă leg la cap de pomană. Mergeţi frate la un salon şi gata că nu sunteţi la gheretă să faceţi nazuri. E frumos la salon… şi incitant. Nu ştiţi câtă experienţă are respectivul dar măcar e tatuaj făcut la salon. 😉

Şi pe scurt că mi-e aiurea să scriu articole lungi, am lămurit în câteva cuvinte de ce nu deschid salon. O să sune laconic dar e ok. În primul rând că nu am timp. La un moment dat o să ajung să fac tatuaje de duzină doar ca să meargă treaba. Prefer să fac în continuare tatuaje interesante sau măcar nişte provocări. Să ştiu că mă ocup de omul ală de la prima linie a desenului până la ultima linie a tatuajului. Am 3 reguli de bază: desen custom bine făcut, plasarea tatuajului cum trebuie şi realizare impecabilă. Cere răbdare şi implicare de ambele părţi. Aşa îmi permit luxul de a face artă. Apoi o să angajez oameni că trebuie să mă ocup de acte etc.. apoi apar salariile, drumurile pe la bănci etc… şi mai mult o să administrez decât să fac tatuaje. Facturi, stres şi alţii care să facă treabă în locul meu. Cum vine asta? Nu mă reprezintă. Apoi se duce mai tot ce fac şi rămân doar cu tatuajele. Ar ieşi bani [după investiţie] dar la un moment dat risc să rămân şi fără tatuaje. Aş lucra, nu zic nu. Însă aş pierde mult mai mult.

Şi să nu aud de aspectele bune că le stiu care sunt. Şi sunt mai multe pentru ceilalţi, nu pentru mine 🙂

Filed under: frustrari personale, tatuaje, , , , , , , , , ,

25 Responses

  1. petrutza says:

    cu siguranta la ei ai avea de pierdut…

    la… salonul … altora…

    vai … mama lor

  2. lia_andreea says:

    La multi ani! An nou, forte proaspete 😀 daca ti-ai deschide salon, placerea s-ar transforma in totalitate in afacere. Dar tu faci mai mult decat restul !

  3. miruna50 says:

    s-ar transforma in job ,tu ai fi un manager …ca sa ma exprim asa,si la cat se ridicatoate costurile adiacente ai avea sentimental ca faci contabilitate si cascadorie financiara. …De unde sa iei ca sa pui …si apoi ai atatea altele de facut ..E bine asa …si ramai si in sfera imbinarii placutului cu utilul ceea ce e mult mai bine..Sa ai un an plin cu realizari si satisfactii .

  4. clo says:

    tu esti un artist nomad!
    la ce-ti trebuie tie salon?

  5. alina says:

    Mi-as dori sa-mi faci si mie un tatuaj…nu stiu exact cand si cum…m-am uitat o perioada la Miami Ink pe Discovery si cred ca am ramas cu ideea asta de acolo..nu stiam prea multe despre tatuaje..si chiar am ramas impresionata cand am vazut cat de talentat trebuie sa fii si cat de mult trebuie sa muncesti pentru un tatuaj reusit…Felicitari pentru tot ce ai reusit sa faci pana acum..sunt sigura ca vom mai auzi de tine multa vreme de acum inainte..

  6. ralu says:

    eu stiu ca esti talentat,ca faci asta cu placere si dai totul k sa iasa bine!!!asta conteaza…spor in continuare

  7. vioemmi says:

    SANT INTRU TOTUL DE ACORD CU PRINCIPIUL TAU ; AS FACE EXACT LA FEL!

  8. morena says:

    Da ma, chiar asa! Tu esti nomad, nu trebuie “birou” si clientela oarecare.
    Tu iti alegi “subiectii” si mi se pare corect asa.
    Ai 3 voturi de la mine ca esti bun. Unul pentru fiecare tatuaj. Si daca e sa-l pun pe ultimul…7 voturi+ inca doua! 😀
    Haidi bafta!

  9. al2lea says:

    Ceea ce faci tu , este arta. Daca as fi mai musculos si mai curajos, m-as inscrie si eu pe lista ta de asteptare. 🙂
    Din pacate, imi lipsesc aceste virtuti… 🙂

  10. al2lea says:

    asa e, dar cum ar arata un tatuaj pe burtica care incepe sa-mi creasca? Poti s-o faci invizibila?
    🙂

  11. MOON says:

    …HAI LA MINE LA SALON..SE CHEAMA INKOGNITO TATTOO,SINTEM IN TIMISOARA SI AVEM NEVOIE DE ARTISTI ..CE ZICI?

  12. Gabriel says:

    Salve.
    Mai “lucrezi” in domeniu ? Te intreb deoarece caut un artist care sa imi realizeze designul pentru un tatuaj. Tema este japoneza. Platesc designul , atata timp cat este facut dupa sufletul meu.
    Multumesc frumos , si astept raspuns.

Leave a Reply

