Andrei Pavel

artist, nu blogger…

Poezii in week-end: Amintiri pierdute

*La cumpăna nopţii, ochiul sinistru
vrea să-mi oprească urcuşul nocturn
şi scrie cu semne vechi în registru,
că vrea să mă închidă într-un turn.
De pazã, hipnotic, pe strâmbele trepte,
sorbindu-mi paşii cu aspre priviri
sunt puse cu gheare şi colţi sã aştepte
din neguri ferite, pierdute-amintiri.
E graniţa oarbã, pământul greoi
şi-mi doresc pe piatrã sã calc
dar piciorul, se-afundã şi calcă-n noroi.
Ascult iar din văpăile sacre şi tac,
sunt rotirile marilor semne
izgonite din timp. De pe ultimul prag
simt speranţele, cântând eterne.
Şi pe mine din urmă-mi mă trag.
De pe ultima treaptã n-aş vrea sã mai plec
dar în zare încep sã răsară,
când cu vântul vreau sã mă-ntrec,
spaime străvechi. Şi o să doară.
Din oprite cascade aştept în tăcere,
nu sunt încă vrednic sã port
mistere care durează în cădere.
Ochi sinistru, cu privire de mort…

De aceea, mă-ntorc întristat şi cobor
păşind, în spirale, pe trepte.
Apoi mă cutremur, mă trece-un fior,
spaimele rămân aici să mă aştepte.

Filed under: audiobook, , , , ,

8 Responses

  1. scarlet76 says:

    am simtit fiorul…

  2. Lorena says:

    “Apoi mă cutremur, mă trece-un fior,
    spaimele rămân aici să mă aştepte.” … nu toti simt acel fior …
    Ma repet … este atata tistete in vocea ta … mi-ar place sa te aud razand … dar, poate rasul il rezervi pentru pictura … asa ziceai tu nu?
    Superbe poezii scri!

  3. Lorena says:

    sunt convisa ca raul isi are locul lui …

Leave a Reply

