Andrei Pavel

artist, nu blogger…

Artisti- concurenta vs. sustinere

Nu reuşesc să înţeleg de ce unii oameni nu se pot bucura de succesul altora. Atenţie: am zis unii, nu toţi. Azi o să mă rezum la artişti. Eu am ales să mă dedic aproape un an promovând artişti români într-o emisiune de artă. Pentru că sunt conştient de faptul că o singură voce nu poate promova cultura. Deşi demonstrez pe zi ce trece exact contrariul.
Ce am încercat să fac: să arăt că se poate. De ce? Pentru simplul motiv că există proiecte, liante artistice şi comunicare. Suntem altă generaţie şi mulţi dintre noi nu se comportă ca atare. Artistul este un spirit liber. Dar ce nu îmi place este că mereu este văzut celălalt ca o concurenţă. Şi nu este o competiţie în sensul bun. Una e să te întreci pe tine însuţi şi alta e să încerci să îi depăşeşti pe ceilalţi.
Există mentalitatea asta… să dărâmi ce a făcut altul. Sau… aveam o discuţie la şcoala acum vreo 3 săptămâni când se vorbea de o vizită la nu ştiu ce expoziţie. Toată lumea recomanda să mă inspir. Când le-am zis că nu mai vreau să vad ce fac alţii din motive pur personale [ulterior le-am explicat că am văzut încât să îmi ajungă pentru o vreme]. La un moment dat o colegă mă întreabă: da’ ce… tu ai inspiraţie divina?…”
Şi i-am răspuns: Da!

O să închei cu ceva citit zilele trecute şi care merită răsfoit: „Eu dacă sunt prost şi nu reuşesc acelaşi lucru, de ce dracului să mă macine că cealaltă persoană a reuşit? Ar trebui să îmi dea un imbold să încerc şi eu să reuşesc, să fac ceva să ajung şi eu la performanţele persoanei invidiate. Nu să arunc cu noroi în ea.

Filed under: frustrari personale, , , , ,

12 Responses

  1. Pavel says:

    Multumesc de mentionare! Nu credeam ca niste vorbe aruncate de mine pot fi “model” de articole pentru altii. Dar uite ca se poate 😀

  2. X-press says:

    Esti a doua persoana la care intalnesc mentalitatea asta. Toata stima!

  3. Dahlia Wegrzynowski says:

    :)) Inspirația, până acum, știam că e „divină” ( eul tău creator propune noul, nu caută inspirație în creația altcuiva; sau da? ) – de când ideea asta apare sub semnul mirării, scepticismului?

  4. Lorena says:

    Nici eu n-am putut sa inteleg niciodata de ce oamenii inceara sa se ridice calcandu-i pe eilalti in picioare.
    Probabil ca din incapacitatea e a fi ei insusi.

  5. vioemmi says:

    atribuie asta romanismului neaos si e destul… A-mi pare rau ca nici acum dupa atatia ani , nu pot da frau liber cugetarii , stiu ca nimeni acolo nu accepta adevarul ca pe o stare de fapt.A-mi pare rau ca oameni ca tine trebuie sa fie infranati de ipocrizia cu nuante de snobism national , dar fa abstractie de ce vezi si auzi si urmeaza-ti calea , aceea e adevarata inspiratie divina .Si daca vrei citeste materiale de epoca , din timpul renasterii , de pilda , si vei gasi si acolo note de invidie artistica , asa cum a fost celebra discordie dintre cel ce voia cu orice pret sa atraga atentia dar nu ajungea la inaltimea timpului :GIORGIO VASARI si geniul consacrat care a lasat umanitatii cateva piese unice : BENVENUTO CELLINI :Insa acolo era vb. doar de arta , dar la romani , in epoca cotidiana , e vb. doar de mizeria sufleteasca , pur si simplu.O duminica fara ganduri , lasate calauzit doar de inspiratia launtrica!

  6. Elena Andrei says:

    Oamenii, in general, nu numai romanii, nu se pot bucura de succesul celorlalti pentru ca exista acel ceva in fiinta umana, numit egoism, care ne conduce actiunile. Nu ne bucuram pentru celalalt pentru ca ne preocupa continutul vietii noastre si nu viata noastra in sine.
    Procesul creator este in sinea lui un proces altruist, care creeaza pentru sine si nu pentru a se face remarcat. Dar se intampla sa mai dam si pe alaturi. Cu totii suntem egoisti cateodata. Unii mai putin, altii mai mult. Important este sa alegem sa evoluam si sa constientizam ca o astfel de stare nu are cum sa inspire procesul creator.
    Cat despre inspiratie…O parte tine de Divinitate, o alta de munca pe care o depunem, iar o alta din ce invatam de la ceilalti.

Leave a Reply

