Andrei Pavel

artist, nu blogger…

Floare mica- versuri

coperta

Dupa cum am promis la relatarea lansarii de carte, azi postez cateva poezii din volumul publicat de Camelia Radu. Si desigur, ilustratia de care am tot vorbit 😀

Oedip nu mai este rege

Oedip nu mai este rege…
Oedip a orbit. Hai să vorbim cu el.
Vorbim cu un rege…

– Oedip, mi-am făcut un iubit,
nu ştii cine este? Spune!
– Te împresoară încet şi moale
sau vijelios,
ia lumina şi fuge,
e doar un hoţ…

– Mai crezi în ceva?
– Nu, în nimic.

– Şi atunci?
– Oh, ce importanţă mai are
pentru un orb?
– Iartă-mă… şi ce faci, atunci?
Ce faci?
– Citesc lumina…
Şi nu îmi ajunge o viaţă…
Voi?

Vreau să te ghicesc

Peronul acestei seri
încercănat de gânduri,
e murdar.
Tu nu ai ce să cauţi aici;
păsările roşii din păr
se pot speria, văzând
ceasornicele transpirate
alergând deşucheat.
Pot fugi
din cuibul vremelnic
al palmelor mele
dintr-o greşeală de tact.
Strategia visării înseamnă să ştii
când să nu vii.
Pleacă.
Vreau să te ghicesc…

Un leopard verde

La picioarele mele,
marea.
Un leopard verde
dormitând pe nisip
în umbrele verzi.
E chipul luminos al verii,
hohotind de cuvinte.

Firul de iarbă

Sunt bătrână,
spuse ţărâna,
strângându-şi umbrele
să-i acopere făptura întunecată.

Sunt tânără, tânără,
râse lumina dansând
jucăuşă cu paşi de argint.

Se întâlniră deodată
într-un punct.

Mă doare, şopti pământul.
E doar un vis, îngână văpaia,
şi ţâşnind verde
către ea însăşi.

Filed under: Artisti romani, , , , ,

9 Responses

  1. i.o.flavius says:

    servus…
    frumoasa descoperire… si cine tot spunea ca poezia a murit sau e pe moarte? 😉
    toate cele bune!

  2. floaremica says:

    multumesc…

    sau murim odata cu ea.. 🙂

  3. CELLA says:

    foarte bune poeziile
    FELICITĂRI!!! FLOARE MICĂ, să creşti MARE! 😆
    merci! A.

  4. Marius Ola says:

    Superbe toate poeziile de aici. Am şi eu două preferinţe Firul de iarbă şi Vreau să te ghicesc. Floare Mică are toate şansele să ajungă mare şi pândită de soare dimineaţa 🙂

  5. ‘jucăuşă cu paşi de argint’
    ai tisnit frumos printr-o coperta si nu ramai doar un punct

    SUCCES, suava FLOARE MICA!

Leave a Reply

