Andrei Pavel

artist, nu blogger…

Despre cititorii mei

Este destul de greu să încerc să definesc un anumit tip de cititor. Pentru că nu mă raportez la o anumită categorie de vârstă sau la o anumita categorie de subiecte.

Ce este interesant de observat este că o mare parte din ei nu comentează şi se rezumă la a citi sau a privi. Dacă tot nu pot trasa anumite trăsături pot încerca să acopăr câteva caracteristici în funcţie de conţinutul blogului.

Ca linie generală cei care intră la mine pe blog sunt persoane care vor să ia o porţie culturală sănătoasă. Ca să pot dezvolta cât de cât, e necesară o răsfoire a paginilor [pe scurt, sunt oameni cărora le-am câştigat respectul şi admiraţia].

Poezie- având în vedere că postez poeziile şi în versiune audio.. dau un exemplu: sunt oameni care duminica îşi beau cafeaua pe poeziile postate în week-end. Mai sunt cei care mi-au cumpărat volumele publicate şi care aşteaptă următoarele cărţi, alţi scriitori sau oameni care apreciază poezia.

La pictură şi tehnici tradiţionale aş împărţi vizitatorii în artişti, galerii de artă, colegi de breaslă şi din media şi cei care apreciază arta. Pictura, gravură, desen… Mai ales că mi s-a tot cerut sa povestesc cum am început să pictez şi este un sentiment înălţător să poţi trezi interesul celorlalţi prin ceea ce fac. Totodată am început şi caietul de schiţe care mă ajută să îmi pun ordine în desene  -astfel încât oricine poate urmări aproape în timp real ce teme abordez.

Mai este şi partea ceva mai underground, când vine vorba de tatuaje şi aerograf.

Totodată mai sunt şi persoane din alte ţări datorită interviurilor luate sau pentru faptul că m-am impus cu fractalii, o ramură a artei digitale.

Mai am fotografie, actorie şi muzică… fiecare cu oamenii de rigoare… şi iar ajungem la preferinţe.

Şi nu în ultimul rând, articolele personale unde îmi exprim ideile şi unde ceilalţi vin cu argumente pro şi contra. Publicul meu, dacă pot spune aşa, este destul de variat şi nu pot avea o caracterizare standard. Nimic nu e standard în ce mă priveşte aşa că nu pot contura ceva exact în ce îi priveşte pe cei care mă urmăresc.

Bloggerii din comunităţile online unde se face schimb de păreri [şi una din cele mai active părţi] o parte din ei apreciind structura blogului şi cineva chiar m-a recomandat pentru un curs de care o să zic mai jos.

Era să uit de ultima categorie, oarecum parte din blogosferă de când predau un curs de promovare online, deocamdată în calitate de invitat dar e posibil să urmeze o colaborare serioasă, tineri care învaţă ce este şi cum trebuie să fie un blog. Nu mai intru în detalii că nu e cazul.

Ca un ultim detaliu, cei care au intrat cel puţin o dată pe blog au la îndemână câte un preview cu ce fac, un fel de ghid-rezumat dacă vor să vadă mai mult.

În ce mă priveşte nu ţin cont de vârstă şi reuşesc într-o mare măsură să mă şi vad faţă în faţă cu fiecare dacă timpul şi circumstanţele îmi permit. Singurul şi cel mai important reper după care mă pot ghida este preferinţa fiecăruia pentru o anumită latură abordată. Marele meu avantaj este faptul că pe lângă articolele postate [care vin ca o completare continuă a conţinutului de pe blog] am şi galerii permanente cu imagini care cuprind mai tot ce fac, galerii care se îmbogăţesc în fiecare zi cu ceva nou.

Dacă trag linie, tot ceea ce fac se răsfrânge asupra cititorilor mei şi reflectă preferinţele fiecăruia pentru artă. Ceea ce face ca blogul meu să fie gazda unor oameni deosebiţi.

*Acest articol face parte din concursul pentru BlogTrip Suceava, din partea sponsorului GreenPixel.

pi es- Chiar dacă e o temă relativ simplă [nu şi în cazul meu] nu ştiu cât de mult am reuşit să exprim ceea ce cere tema însă e prea dificil. Dacă reuşeşte cineva să facă o descriere în locul meu dau o bere 😀

De ce scriu pentru sponsori?

Filed under: blogosferoidizari, , , , , ,

42 Responses

  1. scarlet says:

    am pierdut berea!

  2. eu says:

    Bafta!sa castigi concursul, adicatelea; 🙂

  3. ralu says:

    ai un blog foarte complex,de asta nu se indoieste nimeni(indraznesc sa vorbesc in numele tuturor)si meriti sa castigi….poate blog,cum ai spus si tu,e cam ciudat,e un fel de expozitie a unor idei,imagini,lucrari…esti artist…ai ceva de spus,ceva de aratat…pentru cei ce vor sa vada si au rabdarea sa nu treaca prin randurile si imaginile postate de tine prea succint….sa inteleaga de ce tu meriti sa castigi….si ufff…si eu am pierdut berea;))

  4. marilena says:

    daca e vorba de un concurs sunt sigura ca ai sa-l castigi, drumul spre blogul tau a fost deschis de un fractal( comentat de cineva si neanteles de mine) zic ia sa vad ce e asta? si de atunci ma pierd prin multimea de lucruri pe care le realizezi, esti atat de complex ca e imposibil sa nu gaseasca cititorul ceva pe plac, poezie, pictura etc. mie imi place tot chiar si desenele alea pe motoare masini si chiar incaltari( nici nu stiu cum se cheama, dar imi plac) Succes pe mai departe.

    • sssfinxxx says:

      hehe.. uite ca asta e ceva ce mi-a scapat… dar nu cred ca se incadra in tema sa intreb cum a ajuns fiecare sa ma citeasca 😛
      ma bucur ca ai in ce sa te pierzi 😀
      …si masini, motoare.. incaltaminte sunt la “airbrush” [aerograf]

      zurlico… e o mare treaba sa iti placa si atat, fara sa conteze ce este exact 😀

  5. laura says:

    nici macar nu-mi place berea…:P beau si-un cico, la sarsitul lunii cand ajung in capitala;-)cu riscul ,ca-l platesc:-)) parerea mea-i ca,merti sa castigi,copilu’ .

  6. aurelian says:

    Esti o persoana complexa, foarte interesanta; putin poza de copil teribil. Nu iti sta insa rau, se vede ca ai ceva de spus. Sper sa ai si auditor pe masura.

  7. Chat Noir says:

    Sunt înnebunit după bere … dar, din păcate, n-am pana ta. Succes !

  8. clo says:

    imi place ideea ta de a raspunde unei provocari (cea data de concursul in sine) cu alta (adresata cititorilor tai).
    ti-am mai spus si cu alta ocazie faptul ca poate multa lume citeste si nu comenteaza, pentru ca nu prea au cum sa o faca. daca urmaresti atent, vei vedea ca ai foarte multe comentarii la articolele in care scrii despre lucruri “lumesti”; lucruri sau intamplari in care ne putem regasi usor si noi, cititorii tai de rand.
    cum ar putea sa comenteze o poezie cand ei nu ai pus pe hartie un vers in viata lor (si nu au facut asta, nu pentru ca nu vor, ci poate pentru ca nu pot).
    cum ar putea cineva sa comenteze (sa aiba curajul sa o faca)o panza lucrata de tine, cand cel mai complex desen de-al lor a fost pe o foaie de bloc de desen intr-a V-a?
    talentul tau iti apartine in totalitate si faptul ca esti dispus sa faci publice toate creatiile tale nu poate decat sa ne bucure pe noi ca avem ce citi si vedea.
    cititorii tai sunt oameni normali. sunt oameni care iubesc ce faci tu (dpv al creatiilor), oameni care si-ar dori un pic de talent ca sa se exprime si ei asa, oameni care gasesc in ceea ce faci tu ceva care le mangaie sufletul.
    cititorii tai sunt bucatele din tine, imprastiate peste tot.

  9. Emil says:

    Publicul tau este un public care se aseamana cu tine. Daca nu lasa comentarii asta nu inseamna ca nu le place ceea ce tu faci. Poate doar se uita, ii lasi fara vorbe si le place ceea ce citesc. In legatura cu bautul cafelei in timp ce iti asculta poeziile, asta inseamna ca ai un fan. Acela poate sa nu scrie nimic, decat asa cum ai spus tu, sa se rezume la a se hrani cu arta pe carte tu i-o oferi. Nici eu cateodata nu pot sa iti scriu, pentru ca pur si simplu uneori nu au rost comentariile. Si inca un lucru: a critica o poezie, a fi critic de arta, nu e chiar la indemana oricui. Eu unul nu ma bag sa critic in termeni artistici lucrarile tale si nici sa le ridic in slavi. Ce imi place iti spun, ce nu imi place la fel iti spun ( nu e pe gustul meu ). Iar blogurile dupa umila mea parere, trebuie sa fie scurte si la obiect, nu pagini intregi, asa cum fac unii, de te plictisesc gandurile lor. Scurt, clar , concis, pe intelesul tuturor. Hai ca imediat scriu un roman…si parca nu as vrea.
    Andrei nu e prima data cand iti spun, ma repet: Succese cat de multe si numai bine!

    • sssfinxxx says:

      am si zis ca va regasiti in ce fac. motiv pentru care nu pot trasa o linie generala 🙂
      sunt mai multe persoane care beau cafeaua la poezii 😛
      legat de comentarii… am si zis de cateva ori ca important e ca ceea ce fac sa ajunga unde trebuie. si acolo se poate opri pentru ca merge mai departe dar altfel…

      ma bucur sa aflu ca nu plictisesc 😀

  10. ralu says:

    sa plictisesti??!!! hai lasa andrei,nu scoate modestia acum…asa cum tu iubesti sa faci ceea ce faci,cum probabil de fiecare data cand iti citesti versurile ti se par mai interesante si poate le atribui si alte intelesuri,asa cum iubesti sa le impartasesti si celor din jur,sa te bucuri cand ei se bucura,cum iubesti sa FACI,sa iti depasesti conditia de om normal,cum iubesti sa fii artist,asa iubim si noi s ate citim,sa te urmarim si sa ne lasam uimiti de inca o lucrare,inca un articol,inca ceva….nu ai ce sa comentezi pentru ca poate eu as vedea in versurile tale o idee,dar tu ai exprimat ce ai simtit atunci…tocmai asta te face un artist…”in critica literara si artistica,trebuie sa-i imitam pe naturalisti:avem sarcina grea sa gasim oamenii in spatele operelor,sa reconstituim viata reala a societatilor cu ajutorul unei carti sau a unui tablou”Emile Zola

    • sssfinxxx says:

      ma refeream ca inclusiv la articolele mai lungi se pare ca nu plictisesc [ca sa ma leg de exemplul lui Emil]
      cat despre poezii… sunt deschis la interpretari 😀
      si da.. nu poti defini omul din spatele lucrarilor. cu cat e mai complexa opera.. cu atat mai dificil de citit omul.
      asta este si motivul pentru care nu am cum sa imi definesc cititorii.. cum am zis si mai sus

  11. lia_andreea says:

    Tu esti deosebit!

  12. oshita946 says:

    Ar trebui sa-ti dau eu o bere.O meriti !Esti talentat dar si muncitor Andrei si stii sa ne arati frumosul in variate moduri.Mult succes si putere de munca!

  13. maria says:

    si eu am pierdut berea !…..dar sper sa castigi !oricum mie mi-ai castigat respectul ptr tot ce faci !!!!!!!!!!!!

  14. miruna says:

    Am citit si blogul si comentariile celorlalti si nu pot decat sa adaug ca polivalenta e o calitate ce ar merita sa fie nu numai apreciata ci ,mai ales,sustinuta financiar ,moral pentru ca se inscrie in ceea ce perspectiva se pare ca incearca sa abordeze ca mod de existenta…Asadar cred ca ar fi si corect si moral sa se atribuie premiul unei persoane ce se poate exprima in cat mai multe directii asa cum reusesti tu ..Mult succes si sa dea Domnul sa te bucuri de apreciere mereu .

  15. Pavel says:

    Prin cultura si prin felul tau de a scrie m-ai cucerit si pe mine ca cititor , desi comentez foarte rar. Si poate chiar merita un lecturat blogul tau. Poate merita 😀

    • sssfinxxx says:

      sa fiu sincer, desi stiu ca imi calca pragul destui bloggeri… mi-ai facut o mare surpriza ca te-ai riscat la cateva randuri acum. si e interesant sa vezi ca cineva care scrie un blog apreciaza in felul lui informatia existenta, mai ales ca are deja un oarecare ghid despre structura 🙂

      • Pavel says:

        Eu deobicei , ma risc si comentez pe bloguri. Nu-s mare , nu-s celeb ru. Si chiar de as fi tot asa comenta. Insa stilul tau de a scrie , uneori ma depaseste. Adica , nu isi mai au rost cuvinte suplimentare de la un om care nu are mare legatura cu acea cultura adevarata.

        • sssfinxxx says:

          eu unul nu iau in calcul raportul mic/mare… celebru sau nu. altfel ar insemna sa ma retrag intr-o pestera si am temrinat povestea 😆
          imi place sa fiu langa oameni… mai degraba printre oameni. pentru ca diferenta dintre mine si altcineva este ceea ce fac. sau ceea ce face. in esenta tot oameni suntem indiferent de reusite.
          intr-un fel se explica “tacerea” de care dau dovada cei care trec si de cele mai multe ori si revin. am un feedback consistent deja ceea ce e un suflu bun in ceea ce fac. simt ca nu vorbesc singur. cat despre comentarii… atata timp cat stiu ca ajunge ceea ce fac unde trebuie, sunt multumit. ia o poezie de exemplu. o asculti.. iti place… mi-am facut treaba. si da.. sunt constient ca uneori cuvintele sunt de prisos.
          sincer.. sper sa reusesc sa fac ceva. pentru mine, pentru altii.. prin altii…

          initial.. acum aproape 4 luni cand am revenit pe bloguri si am dat drumul acestui mic loc de joaca aveam in header “artist prin excelenta”. acum nu mai am nevoie de acel… titlu pentru ca ceea ce fac dovedeste deja de multa vreme tot ce incerc sa fac. acum a devenit “artist, nu blogger…”. insa de cand am inceput sa ma implic in proiecte, faptul ca sunt prezent in comunitati online, particip la evenimente si mai nou predau si un curs de promovare online [strict din experienta personala] dar mai ales pentru ca respect acea regula de aur a unui blog si anume sa fie o pagina personala… ma bantuie deja urmatorul titlu: “mai mult artist decat blogger…”
          din simplul motiv ca se confunda precum omul si artistul.

  16. Sunt si persoane care iti urmaresc blogul(eu),doar din curiozitate sau pentru analiza…..pentru a analiza o persoana(tu) sau un fenomen…..

  17. Alina Toma says:

    Multumesc, si tie la fel!

  18. […] trecute am participat la un concurs, în care ar fi trebuit să îmi definesc cititorii. Am […]

Leave a Reply

