Andrei Pavel

artist, nu blogger…

Amintiri despre pictura: Catalogul de tatuaje

Some_tattoo_drawings

Povesteam despre şcoala generală însă nu am precizat că voiam sa dau la Tonitza, liceu de arte. Însa mama zicea că artiştii mor de foame şi ar cam fi cazul să mă reprofilez. Până la urmă m-am dus unde au învăţat si fraţii mei mai mari. Un liceu de aeronautică  însă am avut noroc cu secretara, pentru că eu mă dusesem direct spre industrial şi mi-a recomandat sa încep cu real şi uman şi apoi să văd dacă o să fie cazul să ajung la industrial. La rezultate eram [după cum îmi amintesc eu] al 14-lea pe listă ca notă. Oricum, rezultatul era ok.

Prin vara lui `98 am început să desenez modele de tatuaje. Mă vedeau băieţii mai mari în curte desenând şi aveau nevoie de modele din reviste. Aşa că am început să scot desene… am reprodus… un an de zile. Chiar şi de revelion când mi-au dat vecinii din cartier ţeapă, că trebuia sa mergem la un party şi nu i-am mai găsit acasă. Aşa că am desenat tatuaje cu Călinescu la televizor până dimineaţă. Aveam veşnicele coli A4 si pixuri atlas pe care le cumpăram din banii de eugenii.

Problema a apărut la un an după primul desen [ştiu că trecusem 1 iulie pe prima pagină] aşa că în 2009 prin iulie, la câteva zile după „sărbătorirea” unui an de tatuaje am rămas fără catalog. Era cineva interesat să îl cumpere.. băieţii din cartier m-au lucrat că eram mic şi prost. Mă ţineau de vorbă în timp ce stăteam de vorbă cu ei… şi mă tot trăgeau mai departe iar la un moment dat m-am întors şi l-am văzut pe tipul de 20 si ceva de ani cum alerga cu catalogul.

A doua zi am avut câteva opţiuni: să mă las de tot, să le refac sau să fac ceva mai bun. Am ales ultima varianta. Cred că atunci a fost prima oară când am simţit că am pierdut tot. Am zis şi în citatele personaleîn orice întâmplări nefericite există urmări bune şi după ce ai pierdut totul deja simţi că nu mai ai nimic de pierdut”.

Filed under: Amintiri despre pictura, tatuaje, , ,

23 Responses

  1. Marius Ola says:

    Bine e un fel de a spune că orice şut în fund e un pas inainte. Glumesc desigur. Succes în ceea ce întreprinzi:)

  2. nicoletutz says:

    gata. nu mai tine!vreau sa imi faci un tatuaj…:D….

  3. dAImon says:

    Heh, cred ca oricine trece prin asta. Pana la urma e un pas normal, sa te desparti de primele modele si cutume ca sa poti inainta.

  4. Codina Ionut Iulian says:

    Extraordinar sentiment. Din nou suntem pe aceeasi lungime de unda… de data asta in sens pozitiv. Desi recunosc ca mi-a sarit un pic entitatea din loc cand te-am vazut cu ochiul “vanat” ieri, astazi ma bucur sa citesc asa ceva. De ce ? zilele trecute vorbeam cu prietena mea despre motivele pe care le-as avea sa mint pe cineva in general. Este extraordinar de eliberator sentimentul de a nu avea nimic de pierdut. Ti-e mai simplu sa faci absolut ORICE iti trece prin minte atunci cand efectiv nu mai ai absolut nimic de pierdut. In momentul ala poti avea inspiratia divina de a face numai bine, de a nu-ti fi frica sa spui direct ce simti atunci cand simti, sau de a incepe un nou capitol in viata (a se citi cazul tau, si al meu pe alocuri, asta ramane a se discuta intre patru oache in curand) sau poti sa o iei razna (a se citi marea majoritate, speriata de-a dreptul de asta) si sa nu mai judeci, sa te dedici unui lucru care nu iti place si care nu te reprezinta, sa muncesti aiurea noua ore pe zi intr-un rahat de firma, sa ai o slujba pe care o urasti si cu care si iesi la pensie eventual, si implicit sa treci prin viata ca gasca prin apa. Din cat am apucat sa citesc, discut, vad si ascult despre tine sincer imi pare ca te incadrezi cu desavarsire in prima categorie, si inca nu ca altii, care se “insinueaza” in ea, nu, tu intri cu totul acolo, ca si cum nu ai fi fost niciodata altundeva.

    Mai astept alte post-uri, si in curand ne si auzim, sper sa ai timp liber de un cico.

    Pe es : M-a contactat disperat un amic de-al meu intrebandu-ma de cineva care se pricepe sa tatueze portrete. Din cate tin minte iti place sa te joci cu umbre… and u do it just fine, dupa cum ai observat ieri… ma gandeam ca poate ai fi interesat. Poate iti aduci tu aminte de cazul acesta cand vom vorbi, ca eu s-ar putea sa uit.

    Spor la treburi man, Keep Safe !

    • sssfinxxx says:

      pai o sa tot povestesc si mai pun si primele mele “opere” incare eram praf 😆

      dap, fac portrete de multa vreme deci se rezolva. stam de vorba cand o fi timp 🙂

  5. vioemmi says:

    acolo cred ca ai avut certitudinea ca merita sa faci ceva mai fain , era dovada ca ai mana prin darul genetic , altfel nu cred ca ar fi interesat pe nimeni catalogul tau.Succes pe mai departe prin tatuaj , mijlocul de a te detasa in pictura …Iar in pauzele dintre cele doua lumi vizionare , descrierea imaginilor prin versuri!

  6. Ukume says:

    imi amintesc ca si eu am trecut printr-o intamplare nefericita, in urma careia am simtit ca am pierdut totul, tot ce era mai de pret,dar apoi am realizat ca nu se sfarsise totul, ci doar ceva, iar altceva urma sa inceapa. pentru toate cele rele, exista un timp, timp ce le rezolva si vindeca ranile, iar ce nu ne omoara, ne face mai puternici. dar puterea trebuie s-o folosim cu cap…

    in ceea ce priveste desenele,e clar ca ai talent!:)
    cel mai mult imi place cea cu lei, poate unde ma inrudesc cu ei :D…

    o seara buna!

  7. artistu says:

    Ma tre’ sa recunosc ca acu vreo 5 ani mi se pusese si mie pata pe un tatuaj si cercel in ureche. Insa uite ca timplul a trecut si azi nu prea mai am chef. O fi de vina si faptul ca am un bebe si ca imi imaginez ca imi va spune cand va creste mare – ETE SI LA AL’ BATRAN! TAUAJ II TREBUIA! PENAL ESTI MA TATA! 😀

  8. […] Aşa că am început şi eu cu ce puteam, mai ales că trebuia să am un început. Veneam după modele de tatuaje şi o pauză prea mare de la ultima pictura. Şi… pictam mai interesant în clasa a […]

  9. Si acum in ce stadiu este catalogul tau cu modele e tatuaje? ar fi interesant sa pui cateva modele de tatuaje facute de tine ca sa le vedem si noi. O sa va mai vizitez, succes!

    • sssfinxxx says:

      din pacate… nu mai postez modele de tatuaje. nu mai am timp sa ma ocup. mai apare cate un desen nou cand am un tatuaj nou si trebuie gandit de la zero 🙂

  10. Pai acum ai salonul tau de tatuaje? sau faci pentru cunoscuti si prieteni…

  11. Te ocupi de cate un prieten, o buburuza, un fluturas… 🙂 lasa ca e bine si asa.

    • sssfinxxx says:

      te rog sa pastrezi ironiile “fine” pentru altcineva. daca nu ai vazut exact ce lucrez… atunci asta este. tocmai de buburuze si fluturasi ma feresc.

  12. Era o gluma, si oricum nu vad nimic rau in a face un fluturas daca cineva chiar vrea asta…

Leave a Reply

