Andrei Pavel

artist, nu blogger…

Articolele platite se muta pe bloguri

Din punctul meu de vedere, blogurile ar fi trebuit sa reflecte ceva personal. Preferinte, ganduri, pasiuni. Si informatia sa circule pentru ca tu vrei sa circule, nu sa fie “sugerata”. Dupa articole la comanda in ziare, mutate si pe online nu doar pe hartie, vad ca iau amploare “promotiile” si “concursurile” la care bloggerii dau navala. Oameni buni, dupa ce ca ne-am facut abonament la reclame, va vindeti pentru cateva sute de euro cat costa o excursie sau pe DVD-uri si un amarat de domeniu pe care ti-l poti cumpara ieftin?

Dup-aia o sa va plangeti in ce hal a ajuns blogosfera sau ca bloggerii mari vs bloggerii mici etc. Vrei bani din reclama? Baga AdSense sau bannere dar nu pupa in cur pentru 3 lei ca e trist.

Cand am tinut un curs de promovare online zilele trecute, desi era ceva aditional si am fost invitat pentru asta, deja eram intrebat cum faci bani din blog. Cea mai proasta idee este sa incepi cu ideea de a face bani. Pana la a face bani chiar si din bannere trebuie sa te faci auzit.

Dar ce stiu eu? Sunt artist. Poate vreti sa fiti „pă trend”.

Filed under: blogosferoidizari, , , , , , , , , , , , ,

31 Responses

  1. nu Andrei, nu esti singurul cu aceasta idee.. te sustin in tot ce ai scris in acest articol. si trebuie ca vor fi si altii care sa o faca. 🙂
    P.S. am pud din nou in picioare revista..asa va voi reveni cu vesti 😀
    cu bine

    • sssfinxxx says:

      stiu ca nu sunt singurul.. dar din pacate unii nu vad, altii se fac ca nu vad.. si mergem mai departe. vad ca se ia initiativa doar cand e vorba de altii. cersetori… tigani… chestii exterioare. dar nimeni nu se uita in curtea lui. si eu am fost tentat de vreo 2 ori. insa nu mi-am putut incalca principiile si am zis pas cand am vazzut ce implica. prima oara era vorba despre o serie de articole.. scrise timp de cateva saptamani.. cu o tema data. e absurd. unde ajungem?
      toti vor schimbare dar nu se gandesc ca ei insisi pot fi schimbarea. se pare ca preferam sa promovam ce nu trebuie. sa nu readuc in discutie vesnica promovare a non-valorilor. sper sa observe lumea ca ne facem rau singuri.

      ma bucur sa aud vesti bune 😀

  2. Titus says:

    Două vorbe:
    cu AdSense în România îmbătrîneşti sărac
    cu bannere trebuie să ai un trafic sănătos să câştigi ceva din ele.

    Lasă oamenii să participe la concursuri. Parcă erai artist. Acum te dai marketer online?

    my2c

    • sssfinxxx says:

      am zis mai sus ca trebuie sa fii vizibil ca sa faci bani cu bannerele. de Adsense stiu ca e prost platit, altfel nu ar fi jumatate din multe pagini de pe blogspot pline de ele, altfel se rezumau la mai putine. eu doar am observat un fenomen si mi-am expus frustrarea personala. nu am pretentia sa fie toti de acord cu mine.

      nu vad cum nu ii las sa participe. eu vorbesc de niste principii pana la urma [si crede-ma ca si pe partea de publicitate/media nu-s chiar pe dinafara] iar daca ma abtin de la a fi “blogger” dupa definitia moderna asta nu inseamna ca nu stiu ce spun. prefer sa fiu artist tocmai ca sa nu am parte de mustrari cum e in cazul de fata iar cand vine vorba de marketing online stiu cu ce se serveste 😀
      “artist, nu blogger…” se refera la pasiunile pe care le manifest. dar unii mai omit paginile cu frustrari personale. sunt si eu om. iar blogul in sine e o pagina personala din cate stiu. iar omul are pareri.

      pi es- stiu si cum plateste Google… si pretul la cautari dupa cotatia cuvantului.. care oscileaza bla bla..
      pi es 2- sa nu vorbim despre marketing online ca e ca si cand ti-as spune de ce nu lucrez in publicitate 🙂

    • sssfinxxx says:

      nu am pretentia sa fiu considerat blogger.. dar ma pot “afisa” in articole ca atare daca e nevoie. si prefer sa fac decat sa vorbesc. iar daca vorbesc, vorbesc despre ce fac.
      si ca sa lamurim treaba cu marketingul… tin cursuri offline ca nu m-a facut mama fabrica de tutoriale 🙂
      plus ca experienta de pana acum in diverse domenii imi ofera niscaiva argumente cand spun ceva. daca ai sti de exemplu ce se afla in spatele camerelor.. o redactie de televiziune sau daca vrei chiar la o revista.. ai privi cu alti ochi totul. e mai complicat sa privesti cu aceiasi ochi dupa ce ai fost dincolo. daca ma rezum in mare parte la arta pe care o fac asta nu inseamna ca sunt un ignorant in ce priveste multe alte aspecte

  3. @titus – arta de a trai, iti spune ceva? daca nu si nu.. e trist 🙂

  4. Titus says:

    @Andrei – Blogul e ceea ce vrei tu sa fie, ca scriitor – pagina personală, cartea de vizită, loc de refulare, loc de recreaţie, etc.

    Tocmai ai vorbit de marketing online – promoţiile şi concursurile de care spui în articol.

    De ce nu lucrezi în publicitate?

    @Camelia – îmi spune, o desenez în fiecare zi, îmi aleg pînza în funcție de mood și culorile în funcție de oamenii din jurul meu și pictez fiecare zi în cuvinte și imagini 🙂 pentru că îmi place

    • sssfinxxx says:

      nu lucrez in publicitate pentru ca ar insemna sa imi vand calitatile mintind. acel marketing online de care zici tu:
      1. promoveaza produse [chestie de care sunt satul]
      2. marketingul de care prefer sa ma ocup este promovarea culturii [altfel de produse care nu trebuie sa fie vandabile], vorbesc despre promovarea imaginii, brand personal.. practic, niste valori.

      eu merg pe ideea ca in orice lucru rau exista si urmari bune. asa cum suprasaturatia de reclame va separa blogurile de calitate de multe altele [acum nu zic de anumite persoane sau categorii de bloguri]insa de-a lungul istoriei s-a tot mers pe ideea asta, la modul “da-i ca merge si-asa”
      fenomenul la care fac referire si nu am vrut sa intru in detalii se numeste otravire si manipulare [si nu e constructiva]. asa cum la loto sau la bingo isi pastreaza jumatate pentru ei si jumatate intra la premii -in cazurile fericite- din banii celor multi care isi incearca norocul castiga unul, care la randul lui plateste impozit si traieste cu iluzia ca a castigat mai mult. da, sunt sume mari insa… altii castiga. sau la telefonie.. sa dea aceai x milioane de utilizatori cate 1 euro de mesaj ca sa dea premii de cateva mii de euro. doar artificii sa plateasca cheltuieli, salarii si sa mai puna la pusculita de-un profit.
      eu unul nu vreau sa fac parte din mecanismul asta.
      apare periodic cate un “concurs” in care sunt momiti pe te miri ce destul de multi oameni care pun botul. si tocmai pentru ca sunt in tema cu mult mai multe detalii ma face sa fiu reticent la ce se intampla.

      pi es- imi plac discutiile in contradictoriu asa ca astept argumente. mai ales ca de obicei prezint aspecte sau lucruri placute asa ca nu prea am ocazia 😀 cum am zis si mai sus, nu ma astept sa fie cineva de acord cu mine. imi exprim punctul de vedere insa si ale altora sunt binevenite. nu stii niciodata cand inveti ceva

  5. dAImon says:

    Mei, dar sari peste un lucru fundamental, anume ca reclama prea agresiva alunga cititorii. Lasa-i sa-si faca reclame, cate vor, ele se vad de la kilometri intregi, iar comunitatea imediat reactioneaza.

    Eu unul d-aia m-am dezabonat de la Arhi si de la Zoso, for instance, si nu sunt singurul.

    • sssfinxxx says:

      nu am sarit. daca te uiti la ce comentarii am lasat ca raspuns am specificat ca reclama asta separa la un moment dat… decanteaza mai bine zis blogurile 🙂
      sunt foarte atent la ce scriu/spun

      eu ma refer la cei care se ofera sa participe la acele concursuri in care trebuie sa incluzi cuvinte cu linkuri inserate sau sa reprezinti anumite branduri [care pana la urma nu te reprezinta] iar daca esti cat de cat cunoscut practic ajungi sa faci cititorii sa se plieze pe recomandarea ta.
      dar eu ma refer strict la.. sa zicem aia mici care pentru un premiu mic sar toti gramada sa faca reclama pe bani putini.
      pentru ca in final. degeaba exista propuneri daca nu are cine sa le dea curs 😉

  6. Pavel says:

    Ca si in fotbal , cei ce se apuca de blog sunt “saracii”. Pe langa placerea de a scrie , la un moment dat vine si dorinta de a face si un ban. Iar eu iti zic sincer , daca cineva imi da cateva sute de euro pentru un articol , il scriu cu entuziasm si cu placere. Cand banul vine , vine si placerea.
    Iar ca sa refuz sutele de euro pentru a nu ma “vinde” , nu imi permit. Cand voi ajunge sa scap de criza , sa fac bani din blogging sau sa muncesc ca sa am cu ce sa traiesc , nu sa ma uit in fiecare zi in portofel si sa ma gandesc ca sunt departe de casa , departe de mancarea “gratis” si stiind ca stau extrem de prost cu banii , atunci poate am sa refuz sa ma vand pentru un articol
    Faza proasta e ca nu am primit nici o oferta. Iar la concursuri nu am avut noroc.

    • sssfinxxx says:

      pana la urma este alegerea ta, nu poate veni nimeni sa iti spuna “tu nu face asta”. teoretic… e ceva relativ ok pentru bloggeri in masura in care sunt reclame generaliste sau… ceva din categorii de nisa [ultimul concurs propus implica niste linkuri catre bilete de avion etc]
      iar cele platite cu multi bani sunt mai greu de gasit pentru ca se cauta oameni care si-au impus deja punctul de vedere si sunt credibili. doar ca in breasla.. e suficient sa ai un articol la comanda ca ceilalti asa te vor tine minte. nu intru in detalii acum. insa daca reusesti sa te impui in blogosfera, iti va merge foarte bine cu bannere 🙂

  7. krossfire says:

    Ori te poti mentine cativa ani in top 100 – top 50 fara sa bagi reclame. Just get a career 😛

    Chestia e ca multi nu inteleg ca publicitatea creeaza asteptari, are nevoie de posturi constante, etc. Nu poti sa umpli blogul de publicitate si sa livrezi acelasi si acelasi rahat (cum am vazut pe multe spam siteuri). De-aia e mai usor sa vanezi intiiative de gen.

    • sssfinxxx says:

      stiu ca e usor sa incerci sa urci in caruta cu premii… insa mi se pare foarte prost platit. adica cu 3 sponsori si 2-3 milioane.. atragi zeci sau sute de “colaboratori ieftini”
      si una din chestiile cu care nu-s de acord este naivitatea asta. practic, concursurile sunt varianta asa zisa transparenta a unui articol comandat. adica poti merge la cineva care are suficienta credibilitate ca sa prezinte [dar costa mult]de regula la ziar sau la varianta online eventual bloguri “mari” sau incerci pe online pe bloguri daca esti mai mic si vrei ca informatia sa circule. sa nu uitam ca articolele sunt promovate si in comunitati online.. exista reactii.. chestii care apar mai departe. sa nu mai zicem de indexul google si page rank. dar se gandeste cineva? nu 🙂

  8. Este corectă atitudinea ta. Sunt întrutotul deacord cu tine. Dacă vrei, ca blogger, să promovezi ceva, onest este să o faci gratuit. În momentul în care se lipesc banii de blog, s-a terminat cu obiectivitatea.
    (Am lucrat în presa scrisă și m-am luptat cât am putut pentru independența condeiului – n-a fost deloc simplu).

    • sssfinxxx says:

      stiu ce se intampla in presa. am dat cateva detalii in raspnsurile de mai sus. plus ca in media e mai greu sa iti lasi amprenta personala tocmai datorita obiectivitatii cu care trebuie sa prezinti.
      daca ne vindem toti… nu ajungem nicaieri. cat despre bani de blog… vin ei pana la urma fara sa te vinzi. vinzi un spatiu in care isi face careva de cap temporar. dar acolo inlocuiesti sau negociezi. e deja altceva 😀

  9. ivory says:

    Ia-o si tu statistic, ca sa intelegi de ce exista concurenti la orice concurs, oricat de banal, chiar si fara premii, organizat doar asa ca l-a taiat capul pe cineva. Acum toata lumea de pe hi5 se da pe bloguri, e normal sa existe intotdeauna un concurent pentru orice concurs, e ca sacul si peticul. Si asta nu scade calitatea blogosferei per total, acei care vor participa cu vrednicie la concursuri de 2 lei, ei si fara concurs tot asa de fad, neinspirat si fortat vor scrie.

  10. sa-ti faci blog (si mai ales unul personal) in ideea ca iti pica ceva bani, e putina prostitutie. pai daca e asa du-te in centrul orasului, scoate foaia si citeste. de preferabil cat mai aproape de trafic. sau iti lipesti niste bannere direct pe corp ce asa chinuiala ca sa mai scrii?
    e la alegerea fiecaruia daca se vinde sau nu, si cat. as vrea sa zic ca publicul tb lasat sa decida (si daca ar fi dupa mine l-as lasa in speranta ca el va alege cu cap) dar din pacate este influentabil (nu tot dar o mare parte din el). pana la urma totul se reduce la fiecare persoana in parte, la ce crede ca e mai bine ptr ea.

    @PAvel si eu stau asa si asa cu banii, dar nu-mi trece niciodata prin cap ideea sa pun odata reclama, oricat ar fi. plus nu-mi vad blogul cu mult trafic si plasat bine prin ZE, asa ca ma scutesc de o dilema 😛

    • Pavel says:

      Reclama de pe blog e pusa de cel care imi administreaza blogul.Si i-am zis daca vrea sa puna , e alegerea lui. Am vrut sa-i fac un bine si ma doare in cot de ce zic unii si altii referitor la reclamele de pe blog.

    • sssfinxxx says:

      asa cum am zis si mai sus, banii vin si ei la un moment dat dar in alte conditii. nu stiu cati se gandesc la ce se intampla de fapt

  11. Catalin says:

    Pai chiar tu ai spus “…blogurile ar fi trebuit sa reflecte ceva personal. Preferinte, ganduri, pasiuni.” Poate pe unii ii reprezinta strict materialismul, ce sa le faci?
    Sunt de acord cu tine, monetizarea ar trebui sa fie un scop secundar blogului… dar deja cand intru pe un blog si vad ca primeaza advertorialele atunci prefer sa mai caut.
    Dar trebuie sa traim cu totii, asta e… 🙂

    • sssfinxxx says:

      de acord cu tine… trebuie sa traim. dar principii, consecinte etc? exista destule variante de monetizare ale unui blog. ca unii fac exces e alta poveste 🙂
      eu unul m-am referit exact la treaba cu concursurile si despre cum usor usor ne indreptam unde nu trebuie. vezi si ce am raspuns la comentariile de mai sus ca sa nu mai repet

  12. calinhera says:

    Unele concursuri produc texte faine. Pe mine asta mă interesează. Iar acolo unde am pus botu’ (sunt două situaţii) la premii, am făcut-o de chchi. Una peste alta, ai dreptate, în fond.

    P.S. PA?

    • sssfinxxx says:

      concursurile bune sunt alea care te provoaca la idei 😀
      sa faci concurs pe tema ce este un blog sau cum e GET IN ROLL unde bloggerii se promoveaza intre ei recomand cu caldura. sau PA-urile. e altceva.
      am zis la reply aproape peste tot cate ceva legat de… transparenta promotiilor

  13. asaseya says:

    Broavo, bravo, bravo!

  14. artistu says:

    Treaba e ca TENTATIA e mare. Si desi multi dintre noi suntem tentati sa spunem nu, pentru ca avem principii sau pentru ca nu vrem sa “murdarim” o imagine creata, la un moment dat tot “calcam” alaturi. Si daca momentul se lasa cu un premiu sau ceva banuti, deja vrem mai mult. Si se poate sa ne trezim (dupa cum ziceam ieri la mine pe blog) “mici prostituate”. Insa daca vrem sa nu fim priviti astfel sau intelesi astfel cred ca odata cu promovarea anumitor concursuri sau a anumitor produse, sa venim cu argumente MUUULTE si VALABILE. Si atunci gata cu problemele de PERCEPTIE la nivelul celr care te citesc! 😉

    • sssfinxxx says:

      tentat am fost si eu de vreo 2 ori. sau o data si jumatate.. ca incepusem un articol, doar sa anunt ca m-am inscris si s-au plans ca nu e suficient. dar m-au bagat la “tombola” totusi. a doua zi l-am sters.
      dupa ce m-am gandit mai bine mi-am zis ca nu e ok. a trecut o luna.. am tot vazut diverse… s-au coagulat ideile si am ajuns la o formulare.
      hmmm… ce zici tu… nu e vorba de parerile altora ci mai degraba de principii., cel putin in cazul meu
      doar ca desi ma straduiesc sa raman artist tot mai dau pe langa si am usoare directii… cum e articolul de fata. incerc sa pastrez aria culturala 🙂

  15. […] Din punctul meu de vedere, blogurile ar fi trebuit sa reflecte ceva personal. Preferinte, ganduri, p… […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: