Andrei Pavel

artist, nu blogger…

Ieftin ca braga

Nu am găsit alt titlu pentru mica mea frustrare de azi. Problema e că toţi vor calitate la costuri reduse. Sa stai peste program. Eventual sa aduci de acasă…

Ca să dau doar câteva exemple: o piesă de maşină sau de motor costă la vopsitorie de la 150 de euro în sus pentru o mână de culoare. Pentru aerograf se încearcă negocieri [din partea clientului] şi mai toţi ar vrea să plătească un milion două. Adică pentru o banală vopsea scoţi din buzunar, dar pentru moft nu.

Pentru o pictura, tu ca artist ajungi să împarţi banii în jumătate. O parte la materiale.. o parte pentru idee, timp şi efort [eventual cheltuieli de transport bla bla]. După ce plăteşti şi impozitul, constaţi că magazinul pentru materiale de pictură a făcut mai mulţi bani decât tine. Dar nu asta e important ci faptul că oamenii din jur, clienţi sau nu, nu se gândesc la munca din spatele unor lucrări.

Şi mai sunt cei care apelează la tine doar pentru că te pricepi. Sa fiu sincer, la câţi bani bag în facultatea aia plus materialele de lucru si treaba mea la ce renunţ ca să fie bine, tare mi-e frică să nu devin şi eu un nesimţit care o să ceară exact cât merită munca depusă. Nu se gândeşte nimeni la timpul pierdut/investit… am fost mai devreme la un eveniment [o promoţie Vogue] unde am fost prezent ca artist. Foarte puţine persoane şi-au pus problema de câtă răbdare e nevoie sau timpul necesar alocării pentru ceva ce ei vin, belesc ochii, le place şi iau. Noroc cu băieţii şi fetele din echipă care cunosc cam ce fac şi sunt mai mereu în temă cu ce presupune activitatea mea în seara respectivă. Mai ales ca sunt mereu prin preajma şi văd cât durează de la cap la coadă.

De ceva vreme prefer sa nu mai fac muncă voluntară sau pentru care îmi scot doar ţigările stând treaz sa le duc la capăt. Am şi aşa destule de făcut.

Publicitate!

Filed under: frustrari personale, , , , , , ,

10 Responses

  1. mace says:

    bine zis publicitate, poate mai vin ceva banuti si din asta… Sa ai bafta de clienti, comenzi si bani!

  2. Emil says:

    Mofturi, mofturi si iar mofturi….si tot ceea ce vrei si simti faci…Am zambit!

  3. Gina says:

    Am avut un prieten pictor- Geo Mircescu( sunt niste ani de cand a plecat.. ). Stiu ce inseamna ceea ce faci tu si alti putini haraziti ca tine. Din nefericire , traim intr-o societate de consum ,in care cei mai multi pun . inainte de orice, utilul , nu frumosul.
    Intr-un fel, este lesne de inteles atitudinea. Intr-un fel.
    Dincolo de asta , fiecare alege..ar trebui sa zic din nou- din nefericire..
    O zi frumoasa!

    • sssfinxxx says:

      si tot la alegeri ajungem 🙂
      ma refer in primul rand la mentalitatea celor care comanda ceva. ca eu unul aleg de exemplu la poezii sa le las accesibile si stii bine ca ma ocup si de audiobook. adica cine vrea sa citeasca poezie, are la indemana tot. nu ma costa asa ca nici eu nu cer bani dac vrei sa asculti o poezie, chiar daca ma “costa” timp. d-aia fac pentru mine in primul rand si apoi aleg ce dau mai departe sub o forma sau alta 😀

  4. calinhera says:

    Eu cred că braga ar putea fi produs de lux în barurile de fite.

  5. vioemmi says:

    cred ca mai platit devine tatuajul, poate e arta viitorului…Poate o sa se liciteze cadavre , in viitor , pt. colectie de arta

Leave a Reply

