Andrei Pavel

artist, nu blogger…

A face si a vorbi despre ce faci


Michelangelo însuşi, într-o scrisoare către Benedetto Varchi a declarat : “ Infinite lucruri încă nespuse s-ar putea spune despre aceste ştiinţe [artele figurative]; dar […] ar cere mult timp, iar eu am prea puţin…”. Am folosit citatul asta in referatul stiintific “Artistul si opera de arta” ca o concluzie generala cu privire la ce inseamna sa teoretizezi. In articolul de azi o sa ma refer la a vorbi despre ce faci nu ca teoretizare ci ca expunere a ceea ce faci. Vorbesc despre postarea pozelor, feedback si comentarii, conturi si organizare de galerii. Referatul de mai sus arata munca din spatele unor banale fotografii, imagini care reproduc operele/imaginile originale si anume teoretizarea procesului de creatie. Eu nu am timp sa teoretizez [cel putin public] ceea ce fac, gandirea din spatele lucrarilor [decat atunci cand este necesar si mai ales in termeni generali pentru ca artistul trebuie sa lase arta sa vorbeasca pentru el] ci mai degraba sa prezint ce fac.

Odata lamurit subiectul de azi, acest “a vorbi despre ce faci” prin organizarea imaginilor in galerii si o structurare coerenta pentru privitor implica un timp acordat feedbackului si o actualizare relativ constanta. Asta inseamna sa renunt la sevalet [pictura], stilou [poezie] etc. Intr-un fel sa renunt la ce fac pentru a putea vorbi despre ce fac [sa prezint practic lucrarile in sine]. Este un joc riscant pentru ca risti sa ajungi doar sa prezinti ce faci. La un moment dat e posibil sa nu mai ai despre ce sa vorbesti 🙄

Ca sa nu simt ca pierd timpul vorbind despre, am ales sa renunt la somn.. cumva un timp liber. Pentru ca pana la urma, ai o alegere de facut si daca luam in considerare faptul ca prezentarea muncii si feedbackul sunt necesare…  E posibil sa merite. Pentru toate exista un pret de platit. Daca nu ai parte de reactii, atunci ai facut o alegere degeaba.

Eu primesc reactii si sunt multumit.

*o sa dezvolt zilele astea despre cum zic unii ca te irosesti daca faci prea multe si cate ceva despre riscul expunerii

Filed under: frustrari personale, , , , , , , , , , ,

8 Responses

  1. vioemmi says:

    pt. fiecare lucru este un pret de platit , in ansambvlu , acesta e pretul vietii , de aceia la unii e viata mai pretioasa decat de obicei…

  2. anamariadeleanu says:

    eu incercsa ‘repar’ ceva, da nu il iau pe Michelangelo ca ‘aliat’
    cind am postat citeva din picturle lui Aexandru Darida(nedrept de putin cunoscut, cred eu…) m-am folosit dde cuvintele sale ‘nu se stie cit singe costa’….
    acum, citind textul , de fapt textele si intrebidu-ma din nou, cum si cind reusesti sa le faci pe toate mi-am amintit niste versuri scrise nu stiu cum – cu pensula, cu dalta sau cu pana, citite si ramase undeva in niste santuri cenusii, inca din liceu, asa ca ierti si tu aproximatia
    ‘Cind un copac e smuls din radacina,
    Desprins de sevele ce-l ridica,
    Ori se usca, ori, pe timp de vara,
    S-aprinde cind e arsita vicleana….’

    spooor!

  3. Alexa says:

    imi permit sa te citez Andrei :”Pentru toate exista un pret de platit. Daca nu ai parte de reactii, atunci ai facut o alegere degeaba.”

    da, un artist plateste mereu cu sufletul lui, pe care il pune in opera lui
    si eu votez pentru a vorbi despre tine, prin opera, adica realizari si chiar prin cuvinte..merita !

  4. […] Totodata, reusesc sa raspund comentariilor. Nu e doar un semn de respect pentru cei care citesc/vizualizeaz/asculta ceea ce fac ci si o multumire a faptului ca sunt apreciat. Reactiile celor care imi urmaresc activitatea sunt ca o portie de sanatate iar criticile bine argumentate sunt la fel de sanatoase. Sper sa ma descurc si pe viitor cu mai vechea mea problema “a face si a vorbi despre ce faci” […]

  5. […] Internet/PC- ma ajuta sa vorbesc despre ce fac [implicit despre a face si a vorbi despre ce faci], exista comunicare insa se poate ajunge si la discutii inutile, am informatie la dispozitie pentru […]

  6. […] online reprezintă un risc. Sub mai multe forme. În primul rând că te expui celorlalţi devenind ceva public. În ce priveşte blogul, le-am recomandat cursanţilor să aleagă cu grijă cât de mult îşi […]

Leave a Reply

