Andrei Pavel

artist, nu blogger…

Chestii dubioase- De introducere

O mica tranzitie legata de postul anterior, ca am dat si de Spiderman ๐Ÿ˜€ Stiam de ceva vreme… Insa legat de articolul asta.. sper sa gasesc la un moment dat ceva legat de istorie.. pentru ca fimuletele pe care o sa le prezint vor fi si comentate. Ca d-aia le postez, ca sa imi dau cu parerea. Urasc ideea de non-content. Ca de obicei, nu sunt de acord cu tot ce este prezentat, mai ales ca e cu dus si-ntors.

*Sunt mai multe de dezbatut, aici sunt doar fragmente. Insa cum ziceam mai devreme, e cu dus-intors. Din simplul motiv ca sunt multe detalii “la deruta”. Ca sa exemplific: religia e folosita ca modalitate de manipulare dar totodata impune o anumita conduita, creationismul vs. teoria evolutionista [plus sistemul de invatamant, inclusiv scoaterea religiilor din scoli], Iisus si alti Mesia de-a lungul timpului, adoratia etc

Filed under: Chestii dubioase, , , , ,

13 Responses

  1. Neamtu' says:

    E, cumva, dus la extrem filmul asta, nu crezi? Sunt si chestii adevarate, sau pe care le credem noi adevarate, insa de aici si pana la faza cu Spiderman… e cale lunga. Copiii sunt indoctrinati altfel, cred eu ๐Ÿ™‚ Oricum a fost interesant de urmarit.

  2. Ginela says:

    super,super interesant….aproape ca te ingrozeste ce descoperi in acest filmulet…tot timpul ai subiecte tari Andrei…felicitari.

  3. Ruksa says:

    Sunt super de acord cu ideea ca religia e folosita ca metoda de manipulare si asa a fost dintotdeauna, iar oamenii ignoranti, cred si nu cerceteaza, [ceea ce mi se pare o mare idiotenie, creata tocmai pentru a manipula si mai bine], si se arunca cu capul in bratele religiei.

    Iar chestia cu scoaterea religiei din scoli mi se pare un lucru si mai bun, si am incurajat chestia asta dintotdeauna. Eu merg pe ideea ca fiecare e liber sa isi aleaga propria religie, si credinta, si ca nu trebuie indoctrinat de mic. Eu, nu mi-as lasa copilul sa faca religie la scoala, sa fie invatat de o profa idioata sa spuna Inger, ingerasul meu sau Tatal Nostru, ci i=as explica cat pot eu de bine, si i-as da sa citeasca si sa se documenteze, iar cand va fi suficient de copt, l-as sfatui sa se indrepte spre locul in care se simte cel mai aproape de Dumnezeu.

    Dumnezeu nu e in biserica, nu e in cerul cel albastru, ci in fiecare din noi si in orice lucru din jurul nostru. Mi se pare o aberatie sa mi se arunce in fata faptul ca nu cred in El pentru ca nu ma duc in biserica, sa imi citeasca un preot de 1000 de ori mai pacatos decat Iuda, si nu imi fac semnul crucii, sau nu tin post si nu cred intr-o carte si o religie infaptuite de niste oameni. Poate pare putin dur, dar asta e parerea mea. Si de asemenea respect orice alta parere si idee, atata timp cat nu ma obliga nimeni sa fiu si de acord cu ea.

    • sssfinxxx says:

      “de asemenea respect orice alta parere si idee, atata timp cat nu ma obliga nimeni sa fiu si de acord cu ea.” este asemanator cu prima regula a libertatii: libertatea mea se opreste acolo unde ating libertatea celuilalt.
      in mare parte sunt de acord cu tine, pentru ca a fi bun e o mare treaba. o sa prezint in timp mai multe aspecte.. pro si contra, incercand sa nu fiu extrem de subiectiv pentru ca si eu las loc pentru dezbateri, nu incerc sa imi impun punctul de vedere.
      Sunt un fel de observator care isi da cu parerea ๐Ÿ˜€

      • Ruksa says:

        Exact. Daca am respecta macar libertatea celuilalt, tot ar fi bine. Ar fi un pas spre “mantuirea” despre care tot vorbesc “piosii credinciosi”. Si sa stii ca a fi bun e cel mai greu. Oricine poate fi rau, e atat de usor sa nu iti pese si sa calci peste cadavre…

        Bine, si de aici se ridica alte 1000 de intrebari. Caci binele si raul sunt niste concepte relative. De unde stim ca de fapt ce e bine nu e rau si invers. Sau poate ce consider eu bine pentru mine, e rau pentru altul si tot asa. Dar chestiile astea au fost atat de mult dezbatute si discutate, incat nu cred ca are rost sa le mai dezbatem si noi aici. cu toate ca ar fi interesant, nu pot sa neg. Mereu sunt deschisa la astfel de subiecte, cu oameni care isi pot sustine ideile cu argumente solide.

        • sssfinxxx says:

          hehehe.. la fel fac si eu. discut pana ma lasa celalalt fara argumente. doar ca pana acum, cam suntem de acord. si nu mai este o dezbatere
          ca o mica paranteza, binele si raul sunt principii relative. eu am mai discutat despre calitati si defecte… asa canu are sens sa dezvolt. doar ca legat de a fi rau e mai usor… sa luam un grup de 10 oameni. e suficient sa fie unul rau sau sa existe acea dorinta de putere si dominare [si se ajunge la abuz de putere] ca sa ii curupa pe toti sau aproape pe toti. in schimb.. sa treaca majoritatea de partea buna.. doar daca ceilalti simt ca nu e bine. dar aici tine de caractewrul diecruia. asa cum zi de zi vad oameni care vorbesc dar nu fac nimic. nu mai ia nimeni initiativa. in politica de ce sunt toti cum sunt? pentru ca daca nu esti ca ei, nu ai ce sa cauti acolo. daca incerci sa fii corect si chiar vrei sa faci ceva, te inconjoara ca niste hiene. urmatorul pas este sa renunti. asa e cand nu ai cu cine. legat de exemplul de mai sus.. cu grupul de oameni.. am facut la un moment dat o analogie bruta: un deget bolnav va contamina intraga mana. un deget sanatos in schimb, nu va vindewca mana. si atunci ce solutie avem? taiem raul din radacina. cazuriule extreme ar trebui exterminate. poate suna radical, dar asta e adevarul.
          plus ca exista omentalitate acum, incat atunci cand demonstrezi ca esti bun, in loc sa ai parte de sustinere… apare defaimarea. ma rog… detalii…

          • Ruksa says:

            Mda.. sunt de acord cu tine. E dureros oricum ca am ajuns in situatia asta. Dar pana la urma, suntem prea mici ca sa ridicam capul mai sus.

            La chestia cu argumentele, nu ma refeream la tine, vorbeam in general, de fapt, imi spuneam of-ul, deoarece de cele mai multe ori oamenii se trezesc vorbind si nu sunt in stare sa isi sustina nici macar o idee pana la capat.
            Dar asa suntem noi facuti. “La fotbal si la politica se pricepe oricine.”

  4. Ruksa says:

    Acum am vazut si filmul. Destul de ciudat in felul lui. Sunt unele lucruri cu care sunt de acord si unele cu care nu. Insa tot mi se pare ca e facut de niste fanatici. Insa, fiecare e liber sa faca si sa creada ce vrea.

Leave a Reply

