Andrei Pavel

artist, nu blogger…

De ce imi place cand ploua

Voiam sa scriu despre asta de ceva vreme… si urma sa postez articolul abia saptamana viitoare. Insa avem si poezie asa ca imi dau voie sa am si altceva decat poezii in week-end zilele astea.

Sta sa ploua… aerul are deja alt gust. Un moment mai mult decat potrivit pentru a scrie. Pentru ca ploaia e un zgomot care acopera alt zgomot. Monoton… dar ritmat. Imi place ploaia pe timp de zi pentru ca orele trec altfel, parca mai greu. Simti cum trece, nu zboara pe langa tine. Tensiunea este mai mare si cana aia de ceai calda sorbita la cateva tigari imi da o senzatie divina. Pe timp de noapte poti sa scoti mana pe fereastra si sa incerci sa dai perdeaua de apa la o parte fara rost. Jocuri de copil. Oricum nu vezi mai departe de tine. Si atunci… te intorci la tine si privesti inauntru. Poate descoperi ceva.

Tie iti place ploaia? Dar toamna? Si daca da, de ce?

Filed under: frustrari personale, , , , , , ,

23 Responses

  1. Ginake says:

    Uau ! Frumos, am rămas plăcut impresionat.
    Felicitări pentru creaţii.

  2. Emil says:

    Da, imi place toamna…imi place fiecare anotimp in parte, anotimpul sa fie anotimp. Imi place sa ploua toamna…imi place sa umblu cu umbrela deasura capului…sa vad asfaltul umed, ud..imi place sa aud fosnetul frunzelor sub picioare, imi place sa ascult linistea ei. Imi place pur si simplu.

  3. giolly says:

    am o rugaminte ca ma supara la citire ” vroiam”. il mai gasesc in bloguri. cred ca l-am folosit si eu candva.

    verbul ” a voi” la imperfect: eu voiam , tu voiai, el voia, noi voiam , voi voiaţi, ei voiau

    si verbul ” a vrea”: eu vréam, tu vréai, el vréa , noi vréam , voi vréati, ei vréau

    sper ca am spus bine. ” Vroiam” nu exista.

    In schimb imi place ” Mantie tomnatica”

  4. giolly says:

    da, stiu. eu ma enervez cand gresesc, chiar daca recitesc ce am scris de 2-3 ori. apoi imi spune cineva ” vezi ca acolo ai scris gresit” :)))
    Numai bine si spor la scris/pictura si la ce mai mai faci tu. 🙂

    • sssfinxxx says:

      eu nu ma enervez. chiar ma bucur cand vad altii. oricum, am modificat si am si dat un search la academia romana etc
      e bine sa pleci urechea atunci cand gresesti, ca mai inveti ceva 😀
      macar nu mai repet hehehehe

  5. Aquarius says:

    Toamna… suav cuvant, interesant anotimp…. Capricios dar dulce totodata, trist si melancolic,dar surazator prin zambete, rece, cu ploi patrunzatoare, dar plin de prospetimea soarelui de dupa…. Imi place sa simt sub talpi firele de iarba cu capetele plecate sub greutatea ploii, sa aud in jurul meu ecoul unui vals de frunze triste, sa simt imprejurul meu acea esenta de struguri parfumati care iti inebuneste simturile…. Imi place sa simt… Toamna.

  6. vei zice ca n’am inteles nimic si ca nu stiu ce aia ploaaaue de si in tine insuti, dar, cindla prima vedere, te uiti cam cu manie in tine si la tine insuti;
    si totusi, mantaua e frumoasa, desi….
    🙂 🙂

  7. Marius Ola says:

    Spirtual poţi să priveşti toamna ca fiind amară, după căldurile şi frumuseţiile verii, însă, apoi îţi dai seama că ea devine dulce, când sunt culese roadele de peste an. Este un anotimp al amintirilor minunate şi al visări, în bătaia vântului. Cineva îmi spunea odată: “Te voi simţi, când vântul mă va mângâia cu aripi de toamnă”. Un sfrâşit de săptămână cât mai creativ îţi doresc. Toamnă roditoare!:)

  8. maria says:

    Imi place toamna ,am impresia ca un pictor a amestecat toate culorile si le-a risipit pe aripi de vint..imi place toamna chiar si mohorita sa privesc pe geam cum ploua monoton iar eu sunt inauntru cu o ceasca de ceai firbinte imi da senzatia de siguranta si adapost ..sa ai o toamna minunata si poate sevaletul tau va prinde pete de culoare !!!!!!!

  9. walkeronsky says:

    mie imi place ploaia usoara si mirosul aerului dupa ploaie…e…altfel

  10. miruna says:

    Toamnele sunt de atatea feluri cat sufletul le percepe la un moment dat ..
    Toamnele copilariei ,cand prin frunzisul vested iti faci casute si iti cauti jocuri si zburdalnicii de copil fara griji ..,
    toamnele tineretii ce se impart si ele in toamne ale tanarului indragostit caruia miresmele si culorile i se amesteca intr-un iures de senzatii de nedescris sau toamna aceea in care ,suferinta unui esec ti se pare catastrofal si atunci lacrimile ti se impletesc organic cu lacrimile ploii,apoi toamnele maturitatii in care intelegi ca toamna se numara bobocii …

    Dar cum arata toamnele senectutii ?Si ele de mai multe feluri ..

    Asadar ..toamnele au in fiecare proiectiile ei ..ca si ploile ..Ploi bacoviene ,ploi …ploi ….Si omul e exponentul unui univers si acest univers se rasfrange si se impleteste organic cu sufletul lui ..

  11. fireflight says:

    Doamne ce voce patrunzatoare ai…superb. Nu mai am cuvinte! Bravo!

  12. Mara says:

    ploaia e fenomenul meu preferat..am multe amintiri frumoase legate de ploaie..si mi ar placea sa stau in ploaie..o ploaie calda si molcoma de vara..iar vocea ta care ar fi in perfecta armonie cu picaturile calde…sa mi sopteasca unul cate unul versurile poeziilor tale..toate imi plac..iar vocea ta..si mai mult..

Leave a Reply

