Andrei Pavel

artist, nu blogger…

Poezii in week-end: Sonetele tacerii [VII, VIII, IX]

*Mă îmbie coapsa ta de fecioară
unde lumina şade răzvrătită,
lăsându-ţi iarăşi forma dezvelită
când sufletul meu te sculptează-n ceară

dar dimineaţa vine grăbită,
în ceţurile dese te-nfăşoară
şi tac, aşteptând următoare seară
când o să mi te arăţi ca ispită.

Sub semnul stins din fiecare clipă,
durerea transparentă înfiripă
esenţa ce naşte euforia.

Ochii mei închişi nu pot să aleagă
când numai calea spre tine mă neagă,
eu călător, exil, călătoria

*Un soclu în culoarea solitară
născut din praful vechilor statui,
în pendularea zămislirii lui
în timp absent îi e sortit să piară.

Bântuind prin mine cu gust amărui,
credinţa mea e doar o povară
ţesând o lume imaginară
şi se înfige adânc precum un cui.

Pulsând, trecutul prezentul inundă
cu o dezintegrare de secundă.
În somnul fals aflat în căderi

ochii mei închişi pentru fluturi orbi,
cu lacrima neagra luată de la corbi
văd fără tine ce nu vedeau ieri.

*Deasupra, cerul gol îmi e legământ.
Ploaia curge ca o simplă dramă,
încercănată cerul destramă,
închisă în norul ce muşcă din vânt.

În temeliile înfipte-n pământ,
într-un cuvânt închistat de teamă,
rătăceşte întrebarea ce cheamă
un răspuns rece în chemare de sfânt.

Dezolant, copacii desfrunziţi foarte,
se scutură lovind trecătorii cu moarte
în ritm ce pare încă lucid.

Ce concept oare-ar putea să dezlege
mistere precum cât pot înţelege,
nişte frunze din răni, care ucid?

Filed under: audiobook, , , , ,

9 Responses

  1. clo says:

    Maestre, asta este cea mai frumoasa poezie a ta de pana acum. Felicitari!

  2. clo says:

    Ma refer la sonetul VII. 😀

  3. CELLA says:

    bine că pe mine nu mă clopoţeşti că te-ai schimbat “la faţă” 😆
    halal să-ţi fie! îmi place
    acuma-i mult mai bine, mă refer la faptul că versurile se pot citi
    doar în format audio/video era mai dificil avînd în vedere conexiunile care uneori îs de toată praştia(cele “fără fir” cum am eu la leptot duc greu spre deloc clipurile)

    • sssfinxxx says:

      pai… nu am cum sa anunt pe toata lumea. plus ca este binevenit oricine vrea sa vada 🙂 nu obisnuiesc sa trag de maneca [de fapt insist cu mesaje doar la cine e pe la mine prin lista]
      si mie imi place.. sunt unele avantaje [desi la tema trecuta era alta atmosfera si avea blogul personalitate cu tot cu header si structura era ceva mai buna [de exemplu la categorii daca intrai, erau doar titlurile, acum apar articolele intregi etc]
      insa aveam nevoie de spatiu in dreapta [adica cele 2 coloane] si text lasic negru pe alb pentru ca textul sa fie mai usor de citit. am inceput sa adaug si versurile sub video, o sa editez si restul de clipuri cat de curand. le fac si eu pe rand 🙂

      pi es- si eu tot fara fir am :)))))

  4. Duuk says:

    fara cuvinte…doamne…ma bucur ca te-am intalnit…

    ochii mei închişi pentru fluturi orbi,
    cu lacrima neagra luată de la corbi
    văd fără tine ce nu vedeau ieri

    doar atat…respect

  5. ela says:

    fara cuvinte :-” aici la tine totul e intersesant

Leave a Reply

