Andrei Pavel

artist, nu blogger…

Poezii in week-end: Sonetele tacerii [IV, V, VI]

*De treci cumva pe strada mea pustie
prin noaptea grea ce flutură tăcută
şi vezi numai o frunză, stai şi-ascultă:
eu voi considera o blasfemie

cu pas firesc de calci frunza căzută.
Dulce s-ar zbate dar ce ironie,
a ei durere tot a mea să fie
descătuşând doar o privire mută.

Te vor pândi, zâmbind din adâncime
imagini crunte de abis, sublime,
iar tu nu te vei mai putea întoarce.

Fără control, cu suflul tău fierbinte
nu-ţi mai aduci aminte de cuvinte.
E linişte în jur când totul tace.

*Pierdut ţi-e pasu-ntre stele-ngheţate,
parcă simt cum îţi cresc pe zâmbet noi zimţi.
În zbateri moi de fluturi înnebuniţi
pândeşte surplusul tău de păcate,

cu suflul fierbinte, cu ochii cuminţi.
Sub simbol al frunzelor nemuşcate,
suspinând des printre colţuri de noapte
vin cete de îngeri ucişi în dorinţi,

moment în care tot ce simt eu geme.
Se ofilesc înainte de vreme
degetele tale în crinii regali.

Mi te arăţi mie şi nu tuturor
în veşmântul fals şi ceţos de amor
dar rece şi statică-n nuri ideali.

*Întinsă-mi pari în aşternuturi de jar
cu formele tale pierdute-n contur,
prin ochii tăi închişi de-un clar obscur
şi zâmbet curgând în frunze de stejar.

În noduri strâng falii de timp şi îndur
mătasea în jocul ei incendiar
iar orizontul cade crepuscular
în linii frânte. Un ritm nou însă dur,

căderea bruscă a mătăsii, moale,
ritm dincolo de tăcerile tale
cade peste mine-n zăbrele de fier.

Încrâncenat mă străduiesc să nu ard,
încercănat gust din ploile ce cad
în sânul tău încercuit de mister.

Filed under: audiobook, , , , , , , ,

14 Responses

  1. e dimineata, deci, Buna Dimineata! 🙂
    si nu vad frunze cazute, nemuscate, cazind, nici
    nu intreb de ce sau cum abisul poate fi sublim, pt ca in acest sf de saptamina tomnatec nu prea cred ca esti
    ‘peste-ntuneric de noapte flămând’

    si zile luminoase sa iti faci , desi la voi ploua meteorologic (nu era sa scriu … ‘natural’ 😀 )

  2. Încrâncenat mă străduiesc să nu ard,
    încercănat gust din ploile ce cad
    în sânul tău încercuit de mister.

    Minunat. Imi place. 🙂

  3. Marius Ola says:

    “Întinsă-mi pari în aşternuturi de jar
    cu formele tale pierdute-n contur” – frumoasă imagine, în contrapondere, după ce ţi s-a arătat în “veşmântul fals şi ceţos de amor
    dar rece şi statică-n nuri ideali”. Îmi plac sonetele tale, chiar dacă sunt ale tăcerii. Spun însă multe:)

  4. Buhu says:

    Ce sa zic…genial 🙂

  5. Licuriciu says:

    Salut!
    Ti am citit o parte din poezii si sunt foarte bune. Te am pus si in blogroll, sper sa nu te deranjeze!
    Bafta in toate!

    • sssfinxxx says:

      eu am in mare parte dupa cum ai observat pagini de arta pentru ca astea sunt preocuparile mele. ca ti-au placut poeziile este minunat. sa ma supar ar fi absurd. de fapt, iti multumesc 🙂

  6. urzeala says:

    AM ramas destul de surprins de ce am gasit aici.. Buna treaba – mai rar astfel de bloguri

Leave a Reply

