Andrei Pavel

artist, nu blogger…

Poezii in week-end: Sonetele tacerii [I, II, III]

*Privirea mea tăcea îngândurată
în ritm de-acum banal şi monoton.
Înfăşurată în micul meu cordon
mătasea viermelui, incinerată,

păşea în umbra ultimului cocon
şi îmi rostea cu vocea-i tremurată,
că-n toamna rece, frunza e tulburată
de clipe târzii ce bat la unison.

Epuizez şi ultima, firavă
spirală înmuiată în otravă
şi o las să cadă încet pe covor.

Se zvârcoleşte praful sub picioare
îmi crapă palmele, lumea dispare
printre braţele de fildeş din decor.

*În palmele mele, aştept să te-nchid
cu colţul timpului rămas fără ceas.
Cu insistenţă gem sub fiece pas
secundele în veşmântul translucid.

Dar cuvântul nebun ce mi-a mai rămas
va fi un rătăcit şuvoi de lichid,
împrăştiat într-un vegetal solid,
un simbol strident, bastard, lipsit de glas.

Mă doare legănarea despletită,
a clipelor ucise în ispită
pe sunete transfigurate, dar blând,

un cântec trist, plâns în corzi de vioară,
curgând pe trepte smucite de scară
Din pasiune, noi ne-am topit arzând.

*În dilatări crude de lumânare
care deşiră umbra ce arde,
mă întind pe treptele cu stindarde
ştanţate cu semne de întrebare.

Din crepuscul, desprins un punct,cade,
se pierde în ceara fără culoare.
Nimic nu mai este ceea ce pare,
ceaţa cu falsă perdea muşcă, roade

în absurditatea de vis incolor.
Răsucite pietrele-mi stau pe picior.
În spectrul încins care arde uscat,

cu ochii închişi, tăcut, cerşesc să plouă
dar norii fug. E despicată-n două
dorinţa-mi rece născută din păcat.

Filed under: audiobook, , , , , , , ,

13 Responses

  1. Mircea Suman says:

    Mi-au placut sonetele. Nu am nimic de spus cu aere de critic literar. Nu sunt asa ceva. Mi-ar fi placut, cu toate ca le-am ascultat pe toate trei de cate doua ori, sa postezi si textul. Cred ca este o defectiune, a mea bineinteles, urmaresc mai usor un text scris.

    • sssfinxxx says:

      tare mult ma bucur ca mi-ai spus. sa stii ca o sa dau ascultare pentru ca unele poezii au muzica din fundal data prea tare sau nu recit eu foarte clar.
      ma apuc de treaba imediat iar daca vreodata ai vreo critica, fie ea buna, fie ea rea, sunt deschis sa simt/vad si prin sufletul altora ceea ce fac 🙂

  2. Ruksa says:

    “Din pasiune, noi ne-am topit arzând.” Sublim.. iubesc poeziile tale.

  3. Ruksa says:

    Stiu. Iti citesc blogul de ceva vreme insa nu am lasat comentarii pana acum. Insa aseara aveam o stare mai speciala si ti-am ascultat/reascultat toate poeziile. Fascinant!

    • sssfinxxx says:

      sper…
      1. sa te mai prind in stari speciale [numai sa fie bune]
      2. sa reusesc sa prezint in continuare lucruri fascinante
      🙂

    • sssfinxxx says:

      eu am mai tot zis asta celor care ma citesc/ asculta… ca e mai putin important daca lasi un comm sau nu.. important este ca ceea fac sa ajunga “unde trebuie” 😉

      dar cuvintele sunt binevenite. pentru mine ca artist, trebuie sa recunosc ca feed-back-ul este… necesar.
      insa punandu-le in balanta… raman la prima varianta 😀

  4. criss says:

    hi! dc. tot am intrat pe blog si ti-am lasat un scurt comm pe deviant, am zis sa ascult si ceva poezie. chiar eram tare curioasa. imi place conceptul (mai ales vizualele), dar nush de ce ma asteptam la un ritm clasic, avand in vedere ca rima este una clasica… desi, dc. ma gandesc bine, nici eu nu ma foloseam de versificatia asa-zis clasica dal capo al fine, pe vremea cand nu ma sedusese inca versul alb. anyway, ma intreb dc. te gasesc si pe agonia.ro?:P
    ps: btw, ne vedem marti la curs, din cate am inteles de la ciprian homm:)

    • sssfinxxx says:

      imi place poezia clasica insa ii dau un aer actual. intr-un fel sunt de moda veche si in acelasi timp la extrema cealalta 🙂
      ma gasesti si pe Agonia dar nu am mai postat de mult. dupa ce nu m-am mai dus la cenaclu mi-au scazut toate punctele acumulate si oricum… parerile sunt cam neavizate. Sfinx Magnum e userul pe-acolo dar.. e pauza de mult. am aranjat pe dA tot ce am nevoie. cumva fug de comunitati intr-un fel sau altul dar trec pe-acolo.
      am si vers alb, insa mai putin.
      deja v-a anuntat ciprian? 😆 da, va astept la curs pe la 7 seara

  5. criss says:

    http://www.agonia.ro/index.php/author/0028222/index.html – aici dai de mine printre agoniaci…n-am mai postat de multisor:D am eu unele nemultumiri ata de site-ul cu pricina… si pe deviant mi-am varat putintel nasul: http://crissminea.deviantart.com/ asta asa, dc. esti curios si ai timp..
    pe diseara:)

    • sssfinxxx says:

      eu am mai bine de un an, daca nu… chiar doi de cand nu mai postez pe Agonia 🙂 o sa ma uit la un moment dat dar o sa iti mai cer o data contul.
      dA imi este mult mai lka indemana asa ca o sa ma uit acum

  6. criss says:

    ps: scuze ca ti-am trimis ieri o adresa de blog de fashion, n-aveam poze la indemana:D:D dar pana la urma si moda tot pe arta se bazeaza, cel putin la mine..si in crochiuri si in propriile fotografii.

Leave a Reply

