Andrei Pavel

artist, nu blogger…

Artistul si creatia

Picture

Artistul şi creaţia sunt două noţiuni interdependente care uneori îşi pot schimba rolul: artistul va fi definit de propria creaţie, aceasta reconstruindu-l de la începutul fiinţei sale.

Creaţia este revelatoare pentru sine şi pentru nevăzătorii ignoranţi, atunci când vin din prăpăstiile inconştientului. Ea poate fi ca un copil rebel pe care-l pierzi în neantul senzitivului şi-al raţiunii în acelaşi timp. Îl seduce cu promisiuni deşarte despre „ce o să fie”, te îmbată cu violenţa apocaliptică a descătuşării spiritului, urmată de apatia libertăţii.
Relaţia dintre artist şi creaţie este stropită cu nelinişte, cu vagi dâre de toleranţă, amândoi percepându-se ca jumătăţi ale aceluiaşi mecanism creator.

Filed under: teoretice, , , , , , , , , ,

9 Responses

  1. Nu inteleg de ce spui ca relatia dintre artist si creatie este stropită cu pete mari de ură.
    Dar eu nu sunt artista si e firesc sa nu inteleg.
    Mi-e mai usor sa inteleg imaginile,sunetele decat cuvintele,cred ca asta e explicatia.
    Am citit cateva poezii de-ale tale,m-am uitat si la poze si am aflat ceva ce nu stiam despre tine/voi. 🙂
    Sa fiti fericiti!

  2. Cred ca am inteles.
    cat priveste divortul…imi pare rau,dar mai bine ca s-a intamplat pana n-a fost prea tarziu.Chiar ma gandeam ca sunteti prea tineri.
    Sa stii ca pregatesc ceva sa postez despre tine,cu lucrarile tale,mai exact.Doar am promis!

  3. Daiana says:

    Salut..am ceva de facut despre relatie dintre artist si creatia sa..chiar nu stiu ce sa scriu…ma poti ajuta te rog …:( pup

  4. Cornelia says:

    da, de acord cu partea asta de relatie, intre artist si creatia lui. Cineva spunea ca dupa finalizarea operei de arta, aceasta se dezice de creator si are viata proprie. Frumos spus si adevarat. Problema mea e ca au trecut multi ani de cand am citit asta si nu mai stiu cine a spus-o.

Leave a Reply

