Andrei Pavel

artist, nu blogger…

Interview with Olga Dabrowska

Picture

Olga Dabrowska este din Polonia şi a experimentat mai multe tehnici.

De la ilustraţie la concept, de la desen la pictură, de la 2D la 3D jucându-se cu tehnicile digitale şi tradiţionale.

Ai găsit o metodă alternativă la tehnica tradiţională pentru a-ţi exprima ideile. Cum ai început?

La fel ca mulţi artişti desenez de când eram copil. Dar nu am avut parte de educaţie în ce priveşte artele şi chiar am avut o perioadă de câţiva ani în care doar mai făceam o schiţă din când în când. Într-o zi am descoperit lucrări făcute de Linda Bergkvist şi alţi artişti iar încet încet m-au fermecat. Fiind un fan al genului „fantasy”, m-am hotărât să încerc să fac singură ceva, şi cum şi scriu, am început să îmi ilustrez propriile nuvele. La început tradiţional, dar apoi am început să lucrez în digital după ce mi-am cumpărat prima tabletă grafică.

Cum te simţi lucrând în digital?

În primul rând este curat şi nu ocupă spaţiu. Nu îmi trebuie un studio mare, doar un computer şi o tabletă. În al doilea rând, este flexibil, mixând elemente variate ca fotografiile, randarea 3D, vectori şi pictură digitală., aceasta din urmă fiind şi activitatea principală care îmi permite folosirea mai multor medii prin simularea diferitelor materiale: ulei, acrilic, guaşe etc. Dar mai ales, pot oricând să îmi schimb picturile, să modific şi să salvez pentru a vedea progresul [sau nu]. De obicei salvez fiecare pas ceea ce îmi permite să văd unde aş putea îmbunătăţi imaginea finală.

Ai vreo influenţă?

Ar fi pre-rafaeliţii dar în ce priveşte arta digitală sunt prea mulţi. Au fost nişte exemple bune dar nu încerc să le copiez stilul. Am învăţat multe de la Nykolai Alexander care mi-a dat multe sfaturi.

Personajele tale… au creat o lume?

Desigur. Cele mai multe picturi au propriile poveşti, altele sunt create pe baza nuvelelor mele. Pătrund în această lume cu intenţia de a publica un album în care să fie poveştile complete cu tot cu ilustraţie.

Ce te inspiră şi cum ajungi la rezultate?

De obicei ceva întâmplător- o pisică pe stradă, un om cerând o ţigară, sau o pasăre zburând. Alteori, mă inspiră o carte pe care o citesc. După ce fac o schiţă încep să pictez iar imaginea se schimbă, uneori rezultatul fiind complet diferit de ceea ce am intenţionat iniţial. Dar îmi place ca picturile mele să vorbească de la sine aşa că le las să se dezvolte în ritmul lor, în limite rezonabile desigur.

Te joci cu peisaje, animale şi personaje. De ce sentimentul fantezist?

Mereu m-am ascuns în lumea imaginaţiei mele şi mi-a plăcut literatura „fantasy”, arta, fantasticul fiind un mediu natural. Cât despre animale, conform pregătirii sunt zoolog, pasiunea mea e ornitologia şi e ceva natural să îmi placă să pictez animale.

Ce încerci să obţii de la privitori prin ceea ce faci?

Îmi doresc să interpreteze aşa cum văd ei, să le descrie aşa cum şi le imaginează. Uneori aş vrea sa se gândească la mesaje ascunse deşi mă îndoiesc că o fac. Cred ca oamenii se bazează pe ce spun eu despre imaginea respectivă. Asta nu înseamnă că nu voi mai scrie nuvele pentru picturile mele. În general îmi place ca privitorii să rămână în lumea mea pentru o vreme şi să se bucure de ea.

Galeria artistului: http://nakatoni.deviantart.com/

EN                                                                                                         olga

You found an alternative way to the traditional work to express your ideas. Tell us the story of how you started.

Well, as most of artists I’ve been drawing since I was a child. But I never had art education and in fact I left art for some time (like… many years), doing only simple sketches from time to time. Some day I discovered works of Linda Bergkvist and others and I slowly got enchanted. Being great fantasy fan naturally led me to do something on my own and as I’m also a writer I started to illustrate my own novels. First traditionally, then I turned to digital painting after buying my first tablet. And so it goes.

What it feels like to experience the digital medium?

First of all it’s clean and lets me save space. I don’t need big studio to create, just computer and tablet. Second – it allows flexibility, mixing various elements like photos, 3D renders, vectors and painting (for couple of years I’ve been doing photomanipulations and still I do them from time to time, adding more and more other elements). As for my main domain – digital painting – it allows me to try different medias when I’m using Corel Painter, the software done for simulating traditional media like oils, acrylics, guache etc. And last but not least – I can always change my paintings, repaint them and save under different names to see the progress (or not). Also I usually save the progress steps of my works so that lets me see where I should improve.

Do you have any influences?

Sure. First of all The Pre-Raphaelites, and from digital art there are too many to mention. They are like guides for me but I try not to copy their style but develop my own. I learnt a lot from Nykolai Alexander when she was kind enough to give me some thoughtful advice and lessons.

Your work, your characters… created somehow a world of yours?

Of course. Most of my paintings have their own stories, some are based on my novels. I dig this world with the intention to release an artbook featuring completed stories and illustrations made for them. I’ve been big fan of Dragonlance and Forgotten Realms series for a long time now and currently I found myself getting back to these roots.

What inspires you and how do you get on the results?

Usually it’s something random – cat on the street, man asking for a cigarette or bird flying above me. Sometimes it’s a book I read or as I said before my own story. After doing simple, basic sketch I start to paint and usually the image is changing and evolving in the process of creating so sometimes the final result is different than the one intended. But I like my paintings to speak for themselves so I let them develop the way they want, in reasonable borders of course.

Are there any commissions?

I’ve done some and still I’m available for commissions.

You are playing with landscapes, animals and characters. Why the fantasy feeling?

I’ve always been hiding in the world of my imagination and always loved fantasy literature and art so it’s natural environment for me. As for animals – I’m an animal scientist by education, ornithologist by passion so I naturally love to paint animals.

What do you want to pull out from the viewers with your artwork?

I’d like them to interpret my works the way they see them, describe them in the way they imagine the story involved. Sometimes I want them to think of hidden message but I doubt they do it, at least no one till now gave me the different story for my works. I think people rely on what I say about the character or environment I’ve painted but I really want them to think themselves. That doesn’t mean I’ll stop writing stories for my paintings, of course. In general I’d like the viewers to stay in my world for a while and enjoy it.

More images at: http://nakatoni.deviantart.com/

Filed under: Interviews, , , , ,

3 Responses

  1. hoinarnet says:

    Salut, ti-am adaugat linkul pe blogul meu

  2. […] Articulo Indexado en la Blogosfera de Sysmaya Olga Dabrowska este din Polonia _i a experimentat mai multe tehnici.De la ilustracie la concept, de la desen la pictur, de la 2D la 3D jucându-se cu tehnicile digitale _i tradicionale.Ai gsit o met Olga Dabrowska este din Polonia _i a experiment .. […]

Leave a Reply

