Andrei Pavel

artist, nu blogger…

Interview with a future artist

Picture

“Loulou”, are 17 ani şi locuieşte în Riyadh, Arabia Saudită. Foloseşte foarte mult creioanele şi desenează ore întregi aproape zilnic.

La doar 17 ani faci nişte desene uimitoare. Detalii, volum… Cât timp îţi ia unul?

Îmi ia cam 15-20 de ore să desenez un portret A4. Motivul pentru care lucrez atât de mult  este că stau să desenez fiecare detaliu pentru că micile detalii care sunt omise de obicei fac un portret să arate ralist.

Ce te inspiră ?

De cele mai multe ori lucrările altor artişti, felul în care desenează, cât de bine surprind emoţiile şi personalitatea într-o imagine dar mai ales îndemânarea pe care o au. Sunt influenţată de oameni şi de ce se întâmplă în jurul meu.

De ce creionul şi acest stil ?

Nu m-a interesat desenul şi cu atât mai puţin portretul. Îmi amintesc că acum 5-6 luni am văzut pe net un portret care m-a lăsat mască iar din acea zi am ştiut că trebuie să ajung un bun desenator. Aşa că am început să exersez cât am putut de mult şi încă mai fac asta pentru că nu sunt nici măcar pe jumătate din cât de bună îmi doresc să fiu.

Cum îţi pregăteşti desenele ?

Prima oară îmi aleg subiectul pe care vreau să îl desenez şi aleg o poză, care trebuie să fie clară şi să aibă detalii. După aceea desenez o grilă peste imagine. Încep cu liniile de contur şi este singurul pas care nu îmi place pentru că trebuie să iasă foarte precis altfel desenul nu va arăta ca poza.

Foloseşti creioane obişnuite ?

Folosesc creioane grafit iar uneori creioane mecanice pentru detalii şi textura părului.

Lucrezi la o anumită scară sau îţi alegi mărimea hârtiei în funcţie de model ?

De obicei folosesc A4 dar daca sunt mai multe detalii aleg o hârtie mai mare. Mărimea foii nu depinde de model ci mai degrabă de poza de referinţă. Nu prea îmi place sa desenez pe foi mari pentru că mă plictisesc repede. Adică, dacă îmi ia 20 de ore pe un A4, imaginează-ţi că pe dimensiuni mai mari îmi va lua mult mai mult timp.

Crezi că îţi influenţează în vreun fel calitatea desenelor starea pe care o ai ?

Da. De fiecare dată când încep un desen, mă gândesc că nu o să îmi iasă. Şi mi se pare ciudat deoarece sunt de părere că un artist ar trebui să fie într-un moment creativ culminant când trece prin stări  furie, depresie sau tristeţe… ce altă cale de a scăpa de aceste stări decât stând într-un loc liniştit cu propriile gânduri şi să te exprimi prin desen. Dar nu este cazul meu…

Foloseşti mult guma de şters sau profiţi de urmele lăsate pe foaie?

Având în vedere că sunt începătoare- am început acum câteva luni- şterg mult. Foarte mult. Nu pot lucra fără guma de şters. Deşi consider că e mai bine să lucrezi în jurul luminii decât să ştergi, îi conferă texturii pielii un efect delicat şi protejează hârtia.

Te loveşti de scepticism referitor la realismul din desenele tale? Şi dacă da, ce le răspunzi?

Uneori mi se spune că desenele arată realist, dar personal nu cred că portretele mele arată chiar aşa. Ceea ce este „deranjant” pentru cineva care desenează un portret în 20 de ore, dar cred că în timp, cu un efort susţinut, desenele mele vor arăta într-un final suficient de realist.

Desenul tău „Băiat cu chitară” mi se pare mai expresiv decât celelalte. S-a produs o schimbare, ţi-ai găsit propriul stil?

Nu ştiu sigur dacă am un anumit stil dar cred că îmi place desenul -nu neapărat portret- cu o anumită stare, care să exprime ceva… nu doar un portret al unei celebrităţi.

Galeria artistului: link sters la cererea artistului

EN                                                                                                                                                      lama

You are only 17 and yet your drawings are amazing. All those details and volume…
How much time does it take you to make one?

Thank you for your kind words….
Well I’m quit slow it takes me about 15-20 hours to draw a portrait on an (A4) paper. The reason I take all this time is to make sure that I drew every detail , because it’s the small details that people overlook is what makes a portrait look real.

What inspires you?

Mostly other artists work,the way they draw,how well the capture the persons emotion and personality,and their skill with pencil. I also get influenced from the people around me,and things that I see in my every day life.

Why the pencil and this style?

Well to tell you the truth I never was interested in drawing let along drawing portraits in pencil.
I remember a while back maybe five or six months ago I was surfing the internet and I saw a drawing of a portrait which literally made my jaw drop, and ever since that day I knew that I had to become a great pencil artist.So I started practicing as much as I can,I still do because I’m still not half as good as I want to be.

How do you prepare your drawings?

First I have to pick the subject that I want to draw, and choose a reference picture which has to be very clear and detailed. After that I draw a 2cm. grid with an (H) pencil,and I print out two prints of the reference pic and one of them with the grid on.
Then I draw the basic lines of the drawing,this is the only stage of drawing that i completely hate because you have to be very accurate otherwise your drawing isn’t going to look a thing like the original.

Are you using regular pencils?

I use graphite fiber castel pencils , I use all the shades from (H) to (8B) pencils. And I also use mechanical pencils for small details and hair.

Do you have any particular preference for a certain scale when working? The size of the paper depends on the model you have in mind?

I usually use (A4)smooth bristol board unless the reference picture has too many details then I use larger paper.And the size of paper doesn’t really depend on the model as much as it depends on the reference picture.
Normally I don’t like to draw on a large piece of paper ,because I get bored very easily. I mean if it takes me about 20 hours on an (A4) paper how much time do you think it’s going to take me to draw on an (A3)or an (A2) paper?!

eye

Do you find the quality of your work is influenced by your thoughts and moods at the time of working?

As far as I’m concerned…yes.I mean if I’m feeling down then what ever I’m drawing at that time will not turn out ok.And I find that very odd,because I think that artists should be at their peak when they feel angry,depressed,or sad because what better way to get rid of these feelings than to sit down in a quite place,alone with your thoughts, and express your feelings through your drawing,but for some reason that isn’t the case for me…

Do you use an eraser much when working or do you prefer to work with the marks already on your page?

Well since I’m a beginner -I’ve only started drawing for five months now- I erase a lot ,I mean A LOT. I cant live with out my electric eraser ,and my pencil eraser. Although I think it’s best to work around the light shades instead of erasing it, it gives the skin a much smoother effect ,and it keeps the paper from peeling off.

Do you encounter much skepticism about the realism from your drawings? If so how would you respond?

Sometimes people tell me that my drawings look real, but personally I don’t think that my portraits look that real.Which is pretty frustrating for a person who draws one portrait in 20 hours!, but I believe in time and hard work my drawings will finally look real enough to keep people guessing.

I find your “A boy with his guitar more expressive than the rest. Is there a change, finding your own style?

Well I’m not sure I have a certain style yet,I’m still figuring that out, but I think that I like drawings -not necessarily portraits – that have a certain mood,or express some kind of feeling or has an idea or a concept more that just a portrait of some celebrity -unless you look up to him/her.

More images at: link removed by artist’s request

Filed under: Interviews, , ,

One Response

  1. […] experienţa s-a acumulat iar desenele lui vorbesc de la sine. Însă după ce i-am cunoscut pe Lama Khoja şi Jose Carlo Mendoza am considerat necesar să aflăm mai multe de la unul dintre cei mai buni, […]

Leave a Reply

